Solbränd!

Ja jag lyckades bränna mig i solen igår. Var ute i nästan fyra timmar, utan solskydd, och då får jag ju skylla mig själv. Så farligt är det väl inte, men jag måste ta och inhandla solskydd omedelbart. Det är ju bara dumt att vara ute i solen utan att skydda sig!
Det har varit en lugn helt hittills och vi har mest bara tagit det lugnt. Eller, jag har ju faktiskt varit duktig som tränat idag på förmiddagen. Riktigt skönt var det! Inte så mycket folk heller. En rätt bra tid att träna har jag kommit fram till. Tror att jag ska försöka fortsätta med det framöver. Blev 40 minuter på löpbandet, varav 30 av dessa joggandes. Dock inte allt i ett svep, men ändå. Har nog inte alltför taskig kondis ändå. =P Sen gymmade jag ett tag. Lite överkropp, ben och så avslutningsvis fick magen sig en liten workout. Nu har två veckors träning passerat och jag ser fram emot att längre fram få börja se lite resultat av det hela också. Så att jag blir lite mer sporrad. Har dessutom inte ätit godis på snart tre veckor och försökt att undvika en massa annat onyttigt också och jag får säga att det har gått rätt bra. Tur att jag är en sån som håller mig borta från alkohol också, då detta är rena döden för träningen. Summa summarum så känner jag mig i alla fall riktigt duktig!

Lilleman har verkligen blivit helt omöjlig att få att sova på dagarna. Nu har jag dessutom fått nog av att stå och dra vagnen fram och tillbaka över tröskeln för att få honom att somna. Så nu lär det bli en lite jobbig tid framöver, på dagtid i alla fall, då det ska försökas att få honom att somna ändå. Vi får väl se hur det går.. Han sover i alla fall hela nätterna utan att äta och det är jag mer än nöjd med. Bara han kunde låta bli att vakna upp under natten också så skulle jag bli ännu gladare. Men det kommer väl det med. =)

Underbart är det också att våren verkligen är här. Nu får vi bara hoppas att det ska hålla i sig med lite värme även framöver och att vi ska slippa jobbiga bakslag. Det är så skönt med sol och värme! Längtar efter sommaren..

Hörs!

Kommentarer
Postat av: Farfar Göran

Vad roligt att se de fina bilderna som Cammila tagit på en glad Elias, han är verkligen en solstråle !

Trevligt att ni kommer ut till oss i Gene, och nu finns ju även Johannes gamla "hemma-snickrade" barnstol till Elias förfogande i köket.

Bästa hälsningar Göran och Ing-Marie

göran

2009-05-04 @ 09:07:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0