Så kan det gå.

Ingenting blir väl nåonsin som man har tänkt sig. Fick i måndaskväll vid halv åtta på kvällen helt plötsligt väldigt ont i magen. Trodde först att jag skulle få magknip, då middagen inte var den bästa för min mage. Men det var inte magknip. I två och en halv timme stod ja ut innan det blev bestämt att vi skulle åka in akut på sjukstugan. Personen jag fick träffa där trodde att det kunde vara menssmärtor, då dessa tydligen kan ändra sig avsevärt efter en graviditet. Eller så trodde han att jag var gravid, vilket lät mer än osannolikt i mina öron. Fick värktabletter och åkte hem igen.
Vid det här laet började jag dessutom få väldigt ont i axlarna av någon outgrundlig anledning. Riktigt besvärligt blev det och jag fick prova att sova sittandes vid matbordet. Vid halv fem gick det inte längre, det gjorde så ont i både mage, men framförallt i axlarna. Så jag fick åka in igen. Nya prover togs men de var lika bra som innan. Fick i alla fall träffa en läkare och hon tog tillslut ett grav.test och efter att även fått mitt blodvärde testat, så kom hon fram till att det troligtvis var ett utomkvedeshavandeskap jag hade. Och då tog det hela fart ordentligt. Helikopter beställdes och med den fick jag åka till Lycksele. Där stod ett operationsteam redo och jag blev akut opererad. Hade en rejäl blödning i buken och fick två liter blod under operationen. Det hade kunnat sluta riktigt illa det här. Konstigt så här i efterhand att de inte tog ett grav.test på mig med en gång. Då hade ju allt troligtvis blivit bättre. Som tur var så har allt ändå gått bra och jag har mått efter omständigheterna bra. Pappa följde med mig till Lycksele (dock i bil) och även Johannes döck sedan upp för att hålla mig sällskap. Blev kvar över natten och medan pappa åkte hem vid fyra (för att hjälpa mormor med lilleman), så blev Johannes kvar. Han stannade till 22 på sjukhuset och åkte sen och sov på vandrarhem.
Klockan tio idag blev jag utskriven och åkte tillbaka till Villis. Här stannar jag som tidigare tänkt och mormor får hjälpa till med lillgrisen. Pappan åkte hem vid sex och ska jobba torsdag-fredag. Jag blir nu sjukskriven i fyra veckor och får inte göra tunga lyft (dvs bära och lyfta Elias) under minst två av dessa, så det blir för Johannes att vara pappaledig.

Det verkar i alla fall som att vi kommer att få bo i en annan lägenhet under renovering, som troligast blir till vi flyttar till huset. Skönt om det blir så och slippa vara inneboende! =D Det var tydligen vattenskador i vår lägenhet så renoveringen där kommer att ta längre tid än vad som annars skulle varit. Den enda av kanske 50 renoverade lägenheter som det varit vattenskador i. Är inte det typiskt så säg?

Nu ska jag vila och ta hand om mig själv och mitt operationssår.
Så nu blir det ett fotbad och se om jag kan få upp värmen i kroppen tack vare det.

Hörs.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Krya på dig syrran, vi tänker på dig! massor av kramar från oss alla. vi ses till helgen.

2009-05-27 @ 20:30:13
Postat av: Anonym

Jättejobbig stil att läsa!

Byt gärna teckensnitt!

2009-05-27 @ 20:47:43
Postat av: Anonym

Usch vad jobbigt för dig..konstigt att de inte tog ett grav test första gången...

2009-05-27 @ 21:06:05
Postat av: Robert

Usch vad hemskt. Tur att det gick bra iallafall. Krya på dig! Kramar i massor.

2009-05-27 @ 21:26:07
Postat av: Ullis

Nämen usch, det var ju verkligen inge roligt.

Vad fort det kan gå att nånting hemskt händer... Krya på dig nu, och ta det lugnt så vi kan börja träna snart igen.

2009-05-27 @ 22:12:41
URL: http://ull.blogg.se/
Postat av: Emma

Usch det var verkligen inte roligt att läsa.

Min vän råkade ut för samma förra sommaren.

Fick plocka bort ena äggledaren.

Krya på dig och ta det lugnt.

Jag vet själv hur svårt det är att inte lyfta sin lilla guldklimp. man är där och måste påminna sig om och om igen.

2009-05-27 @ 23:31:35
URL: http://fiviva.blogspot.com/
Postat av: anna

Men, du vad hemskt! Det lät inte kul alls!? Hoppas du blir bättre snart nu då! :) Kramar

2009-05-28 @ 15:03:39
URL: http://anst86.blogg.se/
Postat av: Emma

Huvva, låter verkligen inte roligt!

Hoppas du mår bättre.

Ta handom dej och hälsa familjen!

2009-05-28 @ 22:58:52
URL: http://www.Emmiz84.blogspot.com
Postat av: Göran

Vi vill hälsa så mycket till dig och familjen Svenssons, har tänkt oerhört mycket på Dig, och följt allt via Johannes. Det känns ändå bra att veta att du är på bättringsvägen. Krya på dig och kör försiktigt på våg hem till Ö-vik. Vi (Göran och Ing-Marie) tycker mycket om dig. Längtar också att se den underbare sonen Elias.

2009-05-30 @ 12:50:23
Postat av: Emma

Hej igen

Min vän fick precis en son i början av Mars så visst går det att få barn igen trots bara en äggledare :0)

Förstår att det måste ha varit en otrolig skräckupplevelse.

Min väl förlorade 5 liter blod och var nära att stryka med.

Jag var otrolig chockad länge.

Detta hände en bit in i graviditeten.

Sköt om dig.

2009-05-30 @ 13:19:45
URL: http://fiviva.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0