Ny dag, ny vecka.

Ett steg närmare husflytt med andra ord. Oj va jag längtar! Specielt nu när det börjar bli så härligt grönt ute. Det är helt otroligt vad mycket som hänt på bara några dagar. Sommaren är verkligen på väg!

Då ska så helgens aktiviteter avhandlas. I lördags morse var det alltså babysimsdax och det föll verkligen lilleman i smaken Han gillar vatten. När vi skulle låta bebisarna flyta på rygg och samtidigt röra oss lite i vattnet så somnade han nästan, så skönt tyckte han att det var. Kommer nog att bli en favoritsysselsättning detta, både för Elias och oss. Det var ett riktigt mysigt sett att börja en lördag på.
Så vid halv elva så tog jag bussen mot Umeå för en helg där med shopping och trevligt sällskap. Och roligt var det. Shoppade som en liten galning och nu är det i princip tomt på kontot! ;-D Mest till mig själv faktiskt, egoist som jag är *haha*. Nä men jag brukar faktiskt mest shoppa till Elias annars, så det var kul att handla lite till sig  själv. Sedan bjöds det ju på god mat och trevligt sällskap. Vi hade bland annat charader och det var roligare än vad jag hade trott att det skulle vara. Sen var jag ju rätt bra på det också! *blink, blink*
Sedan var det faktiskt väldigt skönt att få sova en hel natt utan att bli väckt av en liten, men otroligt söt, bebis. Det hade ju så klart gått bra för pappa och Elias att vara ensamma hemma, utan mamma, men tydligen så hade lilleman bestämt sig för att det var morgon redan klockan sex i går. Något som jag i princip aldrig varit med om. Bra att han kör hårt med farsan sin lillfisen! =D
I söndags så kom J. och E. upp till Umeå för att hämta mig. Så fick mormor, moster och Örjan träffa honom lite. Innan vi åkte tillbaka till Övik så var vi hem till Lisa och födelsedagsfikade lite. Det var trevligt. Så fick Elias träffa en annan liten kille, som heter Adam och är född i slutet på december. Söt var han också!
När vi kom hem så hann vi bara komma hem och ge E. middag innan vi skulle iväg igen. Vi hade bestämt oss för att bjuda J.'s familj på middag på Matkompaniet nämligen. Skönt att slippa laga mat när man kom hem. Maten var god, men det var nästan olidligt varmt där vi satt och det tyckte jag var väldigt jobbigt. Speciellt eftersom lilleman var rätt trött och krävde ständig variation och uppmärksamhet. Så jag fick gå och bära på honom i typ en halvtimme och det tar ju på krafterna. Men det var ändå rätt mysigt att få gosa lite med sonen som jag inte träffat så mycket i helgen.
Klockan hann bli ungefär kvart över nio innan lilleman la igen sina stora blå. Jag satte mig då och surfade lite innan jag och J. bestämde oss för att se lördags Robinson-avsnitt innan sänggång. Så klockan hann bli över elva innan vi la oss. Sen hade jag lite svårt att somna och klockan var nog över tolv innan jag slocknade. Har sedan sovit rätt oroligt i natt av någon anledning. Men älskllingen har sovit bra. Och det är det viktigaste.

Idag har vi varit på sista föräldraträffen, så nu har vi gjort klart babymassagen. Får se om jag kommer att testa det på Elias även här hemma. Fick en sex månaders längd och vikt också och nu är lilleman 65,5 cm lång och har precis passerat åtta kilos sträcket med sina 8025 gram. Mammas goa lill klump!
Lilfisen har inte ätit så mycket hittills idag. Åt välling klockan sex imorse och sov sedan vidare till åtta. Vid halv tio erbköd jag både fruktpuré och välling (för att han skulle klara sig fram till lunch efter fösäldragruppen), men han ville inte ha. Han var bara trött. Så han sov mellan 9.35-10.25 och somnade igen på väg hem från bvc (har sovit sedan 11.30), så det har inte blivit nån lunch än. Får se när han tänker vakna..

Ska ta och föra över de senaste bilderna till datorn idag och sedan lägga ut några på bloggen, men ni får hålla er till tåls ett tag till!

Hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0