Inte..

så mycket att komma med idag. Blev återigen väckt av detta hemsa borrande och nu lät det högre än någonsin. Lilleman började gråta lite, trött som han var men som blev störd av oväsendet. Han hade precis ätit sin välling och skulle somna om. Lyfte då över honom i vår säng och där blev han nöjd ett tag innan han återigen började gråta lite. Fick tillslut lägga mig intill honom och hålla för hans ena öra, så att det inte skulle låta så högt. Han var lite orolig, men till sist så tog sömnen överhanden. Fick således ligga med handen för örat på honom i 45 minuter. I sammanlagt en timme och tjugo minuter höll de på och borrade (från 07.30-08.50). Blir så less på det. Har borrats på rätt bra under dagen och det låter så jobbigt högt. Undrar just hur det låter i lillemans lilla huvud, men som sagt, på dagtid så stör inte ljuden honom och det är ju skönt. Men jag fattar inte att man ska behöva betala FULL hyra för att bo i detta oväsende! Snart åker jag på turné och våldgästar morsan och syrran ett tag vardera tror jag. Kan ju bara föreställa mig hur det blir när det hela flyttar in i vår uppgång..

När vi liks är inne på sömn, så kan jag ju annars meddela att Elias numera sover riktigt bra på nätterna. Någon eller ett par gånger kan han gny till, men det avhjälps med att stoppa in tutten. De senaste nätterna har han sovit utan att låta i alla fall efter tolv fram tills vällingdax, så det innebär många sköna timmars sömn för mig. =)

Tyvärr hjälper inte det så mycket just nu, då jag går runt och känner mig allmänt trött och energilös. Skäms för att säga det, men lilleman har inte fått vara ute på två dagar, bara för att jag inte förmått mig själv att gå ut med vagnen.. Imorgon ska han dock få känna på friska luften igen hade jag tänkt. Hoppas att det inte regnar bara.. Vet inte riktigt vad det är med mig, men jag hoppas att jag kommer ur det snart.

Har faktiskt lite träningsvärk idag och det var ett tag sedan. KAn bero på att jag tog i extra bra på gymmet igår. =P Så skönt att träna! Inne på femte veckan nu och jag tycker att det rullar på bra. Om några veckor så kanske det borde kunna visa sig lite resultat också. Vi får hoppas på det i alla fall.

Det var nog allt för nu.
Hörs.

Kommentarer
Postat av: Ullis

Jag tycker du ska ringa övikshem och gnälla, och iaf be om reducering av hyran... Som sagt, om det bara hade varit du och johannes, men då man har en liten sötnos på 6 månader så... Ring imorn!!

2009-05-19 @ 20:25:05
URL: http://ull.blogg.se/
Postat av: Göran B

Hej Camilla och Johannes, när jag läste "Att igår borrade de sammanlagt en timme och tjugo minuter de (från 07.30-08.50)". Det är ju helt förfärligt/hemskt....hoppas verkligen att det inte fortsätter...ring och klaga!! Blir det för svårt får ni mer än gärna komma ut till oss...vi har plats och längtar efter lilleman och er .

2009-05-20 @ 08:13:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0