Här igen!

Har inte bloggat på ett par dagar. Haft fullt upp eller inte kännt för att göra det bara. Men nu kommer en kort uppdatering. I onsdags hände inte så mycket. Tränade som vanligt förstås. I torsdags var det ju helgdag så då packade vi bilen och åkte till Åsele en sväng, så fick Elias träffa sina kusiner (ja moster och Jonas också så klart). Inte världens bästa väder. Vi fick en rejäl regnskur över bilen på väg dit till exempel. Men en liten prommis hann vi med i alla fall. God mat fick vi och så blev det kvällsunderhållning i form av pussel-läggning. En klurigt pussel där man inte visste riktigt vad bilden vi la skulle föreställa. En annorlunda, men väldigt kul utmaning! Vid 14-tiden på fredagen åkte vi hemåt igen och kvällen blev lugn. Elias hade lite svårt att komma till ro, men efter en STOR mängd välling somnade han till slut och sov sedan rätt bra hela natten. Fick faktiskt väcka honom imorse när det var dags för babysim. Nog för att det börjar redan klockan åtta, men det känns ändå lite ovanligt att behöva väcka sin bebis. Elias har annars sovit till strax efter åtta de senaste mornarna och det klagar vi inte alls över!
Idag på babysimmet gjorde lilleman så sitt första dyk och det var ju då jag som fick göra det med honom. Det gick hur bra som helst och Elias tyckte inte att det var läskigt alls. Han blev nog lite förvånad och hostade ju till lite grann efteråt, men sen var han en glad bebis igen! Vi var först av alla par att dyka och jag tror att det var fler pappor en mammor som dök med sina barn. Men jag är minsann ingen fegis! Var nog en av dom som gjorde djupaste dyket också. Känns skönt att veta att jag verkligen inte är någon hönsmamma, som hela tiden oroar sig. Det är nog tur att syrran har barn sedan tidigare, så att jag fått öva ordentligt innan jag skaffade eget barn. =)
Nu ska jag snart dra iväg och träna en sväng. Blev inget igår, eftersom vi kom hem så sent så hann jag inte. Får dessutom träna själv då Ullis är på äventyr i Östersund (och skaffar långt hår balnd annat! Ska bli kul att se).
Nästa vecka blir det inte så mycket träning. Inte på gymmet i alla fall. Åker till Vilhelmina imorgon och blir där ett tag då de börjar med badrummsrenoveringen i vår lägenhet på måndag. *Suck!* Får se hur länge vi stannar. Måste försöka få tag på byggledaren så att vi kan få reda på när det går att bo här igen, på dagtid vill säga. Får se hur länge vi klarar oss ifrån pappa. =)
Senare idag ska vi besöka Örn-expo och se vad den har att erbjuda. Ska förbi apoteket en sväng också och köpa salva till Elias tänkte jag. Han är lite torr på mage/bröstkortg och armbågar. Sen måste vi också städa ur hall och badrum innan renoveringen. Vet verkligen inte vart jag ska ställa allt.. Ska påbörja packningen också. Det blir ju en hel del saker som man behöver ha med sig när man ska vara borta så länge och med en liten kille.

Så ser i alla fall dagen ut. Nästa gång jag bloggar blir det från Villis. Ska se till att ta med kamerasladden också så kan jag bjuda på bilder under tiden vi är borta.

Hörs!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ha en trevlig resa.:0)

2009-05-24 @ 22:48:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0