Så typiskt!

När nu lilleman sov tämligen bra under kvällen och natten, gick ungefär tre-fyra timmar mellan målen, tror ni inte då att det ringer istället! *grrr* Johannes har ju beredskap den här veckan och det brukar väldigt sällan ringas på kvällar. Men så klart igår. Så nu fick jag ju ändå inte sova..
Men jag måste ändå säga att jag för en gångs skull lyckades få lilleman att somna om UTAN att behöva ge honom bröstet. Han vaknade bara en dryg timme efter målet vid två på natten och var ledsen. Men jag tog upp honom, bar runt på honom och tröstade och lyckades sedan lägga honom. Efter en liten stund började han gny igen, men jag buffade lite under rumpan, gav nappen och sedan somnade han om igen. Skönt! Då fick jag i alla fall ligga själv i min egen säng. =) Natten innan lyckades han ju dessutom att somna om på egen hand inte mindre än TVÅ gånger under kvällen/natten = framsteg. Så nu ska vi bara försöka få till ännu tydligare kvällsrutiner, samt att försöka få honom att somna på egen hand på kvällarna. Kanske kommer det att bli till att ge ersättning eller gröt på kvällen innan läggning för att se om det får honom att sova längre innan mat, eller till och med att sova hela natten. Ja, man kan väl få drömma lite! ;-)

Idag händer just ingenting här hemma. Försöker småstäda lite, medan J. blivit tvungen att åka upp till fabriken och försöka förhindra att en liknande natt upprepar sig. Ikväll har vi i alla fall tänkt att försöka ha lite myskväll och se en film tillsammans. Det var ett bra tag sedan sist. Hoppas bara att det inte ringer då!

Och en sak till.. Lilleman sover fortfarande, en och en halv timme efter att han somnade. Underbart! (sen får vi väl se hur klänge det varar.. =P

Ska lägga in bilder så fort jag hinner.  Tagit lite nya bilder igår och så idag, när det var  pappas tur att ge Elias gröt.

Hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0