Fyra månader idag och helgen som gått.

Idag blir då lillprinsen fyra månader gammal. Mammas stora kille. Igår hämtade vi hem en barnstol som vi fick köpa billigt (faktiskt av samma personer som vi köpte vår bil ifrån). Idag har han fått provsitta den för första gången och med hjälp av ett uppblåsbart stöd, så gick det alldeles utmärkt. Bildbevis finns, får se om jag lägger upp några bilder senare ikväll. Kul för honom att han kan börja sitta med oss andra, för det är ju det han helst av allt vill. Sen så har han börjat att "prata" rätt mycket nu och ofta när han åker bil eller vagn, samt när han är trött. Han kan också skratta ordentligt nu och det är så härligt att höra hans bubblande skratt och samtidigt se det stora underbara leendet som bara han kan le. Det är verkligen fantastiskt att ha barn!
Eller ja, nästan jämt i alla fall. Nu har dock lillfisen kommit in i nån ny fas, där han är missnöjd betydligt mer än annars. Han vaknar flera gånger på nätterna och skriker, vilket jag tycker är mer än jobbigt eftersom jag då inte får sova just någonting. Okej, han har "bara" hållit på i två nätter på raken och det hade kunnat vara värre, men det går inte att komma ifrån att det är jobbigt i alla fall. Vet ju att det kommer att gå över och bli bättre. Frågan är ju bara hur lång tid det kommer att ta. Att han dessutom har blivit jobbigare att ha att göra med även på dagarna frestar på mitt tålamod avsevärt. Just nu är det riktigt besvärligt, eftersom han vägrar att somna, trots att han är trött. Och gladare blir jag ju inte av att det dessutom är skitväder ute, så det känns inte så kul att gå ut. Men risken är ju att jag blir tvungen. Men då skulle jag inte bli förvånad om han kommer att fortsätta vara apjobbig då också och det vet jag inte om jag pallar med.. Såna här gånger hade det varit skönt med lite avlastning, men vart skulle jag få den ifrån..? Nackdelen med att ha släkten långt bort. Dessutom har jag fått ont i en axel och det känns när jag måste lyfta upp honom och det är mer än lovligt besvärligt. Så, särskilt positiv är jag inte just nu, som ni kanske märker. Men ja ja, sånt är livet..

För att försöka bli lite positiv, så tänkte jag berätta om den nyligen avslutade helgen som blev riktigt lyckad för min del. I fredagskväll fick jag gå på bio! Det var jätte trevligt. Blev så glad när K. skickade ett sms och frågade om vi skulle gå på bio tillsammans samma kväll. Var ju tvungen att fråga J. först om det var okej med honom, men det var helt lugnt så jag kunde tacka ja. Såg "Män som hatar kvinnor" och den kan jag verkligen rekommendera. Tycker att de lyckade tolka boken riktigt bra, men så brukar jag inte ha så höga förväntningar på såna här filmer och oftast tycka att de är okej i vilket fall som helst. =) En bra kväll blev det i alla fall och hoppas att få umgås med K. lite mer framöver. Vi har ju så kul ihop tycker jag.
Sen på lördagen så hade jag och Ullis bestämt oss för att åka till Ikea. J. hade sagt att det gick bra (även om jag vet att han var lite nervös för att vara själv med lilleman hela dagen), så vid halv tio rullade vår röda ford mot Birsta. Och jag måste säga att även detta blev mer än lyckat. Det var så kul att få komma iväg utan bebis och bara få vara Camilla ett tag. Både under resan dit och hem så blev det en massa prat (ni vet, sånt där som kallas för tjejsnack) och det är något som jag gillar att göra. Prata, prata, prata. Kan man kanske inte tro när man först träffar mig. ;-) (Men, för att komma lite "off topic", så måste jag bara få skryta lite på mig själv och säga att jag den senaste tiden lyckats att vara riktigt öppen och social i sådana sammanhang som tidigare fick mig att bli helt tyst. Så det  verkar som att det går att lära gamla hundar att sitta. Heja mig!). Vi kom dessutom fram till lite nya framtidsplaner och det känns extra kul!
Ungefär fem timmar spenderades på Birsta. Först två på ikea, där jag hittade en del småsaker OCH spanade in en del saker som ska inhandlas sen när vi får huset. Det är mycket tankar som rullar runt i mitt huvud angående det. Kan se bilder för min inre syn om hur jag ska inreda, fixa och dona i huset. Längtar!
Sen så var det lunchdags och den intogs på ett matställe i gallerian. Helt okej met, men lite väl dyrt och sen så fick vi vänta alldeles för länge enligt mig. Men det gick ju bra ändå och mätta blev vi. Sen intog vi gallerians affärer och jag lyckades shoppa mig lite mer kläder (vad är det som har hänt med mig? Är bara så mycket roligare att kunna köpa kläder i vad som kan anses vara en "normal" storlek och slippa köpa L, alt. storlek 42/44 på kläder. Sen så handlade jag lite små pärlor på Panduro. Lite dyrt, men har inte sett sådana pärlor där jag brukar handla, så därför detta inköp. Så när klockan blev runt halv fem så började vi rulla hemåt igen och strax efter 18 var vi hemma.
Då sov redan Elias för natten och eftersom jag inte ammat på hela dagen, så blev jag tvungen att pumpa lite. OCh jag fick ut över 250ml (varav 190 bara på det högra)! Enligt J. så hade det gått bra hela. Kanske beroende på att fisen mest verkar ha sovit och knappt ätit på hela dagen (varför kan han inte vara så med mig kan man ju undra?). Skönt att höra att det gått bra. Då finns ju chansen att jag får lämna grabbarna ensamma fler gånger. =) Mamman behöver fler sådana här helger, det är ett som är säkert.
Under söndagen tog vi det mest lugnt och jag knåpade ihop några nya halsband och insåg samtidigt att jag måste beställa mer grejer. Det är inte klokt vad vissa saker tar slut snabbt! Hoppas verkligen att jag får några halsband sålda snart. Så kom igen nu, bloggläsare, stöd en stackars mammaledig smyckestillverkare! *haha* Ska lägga ut mina senaste alster här på bloggen så snart som möjligt i alla fall.

Just nu så sover äntligen lilleman och då ska jag passa på att fixa med lite lunch till mig själv. Håll en tumme för att han tänker sova mer än en halvtimme den här gången!

Puss!

Kommentarer
Postat av: Ullis

ja det var verkligen roligt, får vi göra fler gånger. Kanske ta en shoppingtur till umeå nån helg. Jag måste komma leka med elias nån kväll igen...så himla kul nu då han är mer pratglad. Jag ska säga till Benny också...tvinga ner honom! :)

2009-03-09 @ 16:19:19
URL: http://ull.blogg.se/
Postat av: Mamma

Va bra att lilleman håller dej igång :)Ingen risk för en massa dötid då,eller? Kul att IKEA resan blev lyckad. Pussa Elias på fyramånadersdagen.Kram

2009-03-09 @ 19:53:10
Postat av: Linda

Grattis lilleman på fyra månadersdagen. Saknar er! Kram

2009-03-09 @ 20:13:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0