Bättre.

Om kvällen/natten mellan tisdag och onsdag var besvärlig, så var gårdagskvällen samt natten betydligt bättre. Igår somnade lilleman strax efter sju som han brukar göra och sov sedan, utan att ge ifrån sig ett knyst, fram till 22.40 då han ville ha mat. Så skönt det var! Sedan sov han fram till klockan 02, åt och sedan blev det lite mat vid 04 och sedan lite mer vid 05-snåret. Fick alltså sova hyfsat bra. Och att han "bara" vaknade för att få mat var ju underbart, mot för de gånger när han vaknar och skriker rakt ut. När han vill ha mat blir det mer gny/gnäll. Så kan man kanske få be om en repris ikväll kanske?

Igår under dagen så vägrade han dock sova mer än 20-30 minuter i stöten, vilket ledde till att jag bestämde mig för att ta en promenad till affären vid fyra och handla lite, så att han skulle få lite luft och i vagnen sover han ju oftast väldigt bra. Så han somnade efter bara en liten stund och sov sedan igenom hela besöket på affären (vilket han oftast inte gör, om han inte är väldigt trött) och totalt blev det drygt en timmes sömn. Så det blev en gladare och nöjdare Elias att vara med sedan fram till sovdax. Och kvällen gick ju som precis nämnt väldigt bra, trots den sena tuppluren.
Idag bestämde jag mig för att ta en långpromenad redan på förmiddagen, så att han skulle få sova ordentligt. Var ute i 1h o 45min, vilket betydde att lilleman fick nästan två timmars ostörd sömn. Sedan sov han lite till i samband med matningen. Men redan nu halv tre var han ändå trött igen, så nu ligger han och sussar i vagnen. Vaknar säkert om ca 10 minuter, då den obligatoriska halvtimmen har passerat. =) Han är för söt min lilla älskling!

Idag går tidsfristen ut för att ångra sig angående husköpet, så imorgon är det på riktigt.. Längtar!

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0