Tråkigt väder!

Ja denna svenska sommar, vad ska man säga..? Men det är ju ändå "bara" juni och det brukar ju kunna se ut så här ibland. Varmt i maj och kallt i juni. Hoppas att det vänder snart i alla fall, så att det går att vara ute lite mer. Jo det går ju ändå, men det är inte lika kul.
Har inte orkat blogga på ett par dagar. Lite förkyld har jag blivit och det känns sååå tyiskt. Vill ju komma igång med träningen igen. Får se om jag ändå åker iväg en sväng i eftermiddag, om jag hinner. Ska nog på lite studentkalas också. Fast jag vet inte om vi borde åka när Elias har snor som hänger från näsan i princip hela tiden, men vi får väl se hur vi gör.
Efter två riktigt jobbiga nätter, så har vi nu haft två nätter där Elias sovit betydligt bättre och det är skönt. Man kan ju alltid hoppas att det betyder att han är på bättringsvägen. Skulle vara kul om han (och även jag själv) blev friska så att vi kan vara med på mamma/barn träffen på tisdag. Måste ju ha saker att roa oss med när Johannes pappaledighet är över. Kommer att kännas tråkigt att inte ha honom hemma med oss på dagarna. Man vänjer sig fort. Men det är ju bara några veckor kvar innan det är semesterdax för pappan, så det ska nog gå bra det med.
Även om lilleman sovit bättre de senaste nätterna så är han fortfarande väldigt sällskapssjuk och gråter ofta då man lämnar rummet. Så det är full uppmärksamhet som gäller för det mesta. Hoppas att det också är en fas och han snart kan leka mer på egen hand igen. =)

Så var det då fredag igen och med det ännu en helg. Frågan är vad vi ska hitta på att göra av den då. Imorgon har vi ju i alla fall babysim igen och det ska bli roligt. Tänker gå även om Elias är snorig, då det var så länge sedan och det känns som att mycket missas annars. Ska nog inte vara någon större fara ändå, vi får väl hålla oss på en egen kant helt enkelt. Sedan fick jag precis veta att morgondagens inplanerade grillning går i stöpet, då sällskapet blivit upptagna på annat håll. Känns tråkigt då jag sett fram emot det, men det är inte så mycket att göra. Får väl bli en annan gång istället. Frågan är ju bara vad vi ska hitta på istället?

Snart är det midsommar också och jag tror att det blir mormor och morfar som gäller för Elias då. Han behöver nog lite morfarbus nu efter att ha varit hemma så länge med mamma och pappa. Sen så tycker jag om att vara i Lövåsen på sommaren (bara det inte blir 10 plusgrader och regn som vanligt!). Det är fint där och mysigt med egen grillplats och så. Blir nog roligt. Elias kommer att ha mycket kul där nästa sommar när han kan springa omkring. För gott om plats finns det verkligen för barn med mycket spring i benen!

Jaha, det var väl allt jag hade för denna gång. Känner att jag varit lite dålig på att ta kort den senaste tiden, så jag ska försöka bättra mig på den punkten.

Hörs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0