Jodå..

Så har ännu en ny vecka tagit sin början och det verkar som att det kommer att vara fint väder, vilket jag verkligen hoppas. Det behövs sol för att vara glad!
Midsommar ja. Den firade vi som sagt uppe i Vilhelmina och även om väret på själva midsommarafton inte var det bästa, så hade vi det bra däruppe. God mat och trevligt sällskap. Elias har haft det jätte kul med mormor och morfar och längtar redan tillbaka! Han har sovit bra i sin resesäng i stugan nere i Lövåsen, även om hans vanliga rutiner hamnade lite på sne. Han har varit på superbra humör hela helgen och det märks verkligen hur kul han tycker att det är med uppmärksamhet. Inte en ledsen min på hela helgen. Släkten där nere sa flera gånger vilken gla'skit till son vi har.  Han har verkligen visat vilket praktexemplar till unge han är! *stolt mamma*
Och trots mycket mygg och andra flygfän så har jag klarat mig helt utan myggbett! Som jag märkt av i alla fall. =P Sen vet man ju aldrig. Tror att Johannes klarade sig rätt bra också, han som brukar vara myggornas favorit. Haha!

Nu är vi alltså tillbaka i stan och i vår provisoriska lägenhet, som jag är så less på att jag inte vet vart jag ska ta vägen.. Vill verkligen inte bo här längre. Vill ha mitt eget hem! Längtar mig nästan sjuk efter huset. Speciellt nu när värmen verkar vara på väg på allvar. Men men, vi kommer ju trots allt närmare en inflyttning, även om den känns mer avlägsen än någonsin. Blir b´lite deppig av att bo här faktiskt.. Får se vad vi kan hitta på för att ha lite roligt.
Var förbi vår lägenhet igår för att hämta lite post och räkningar. Och döm om min förvåning när jag nu upptäckte att hela datarummet är urplockat och att golvet numera är väck! Fattar inte hur de bara kunde flytta på våra saker utan att ens informera oss om det först. Jag kanske själv ville flytta ut ur det rummet. Men nej då, här kör vi bara på som vi vill. Såg att de dessutom skitat ner två stolar i köket (som de antagligen stått på), så jag hoppas verkligen att de tänker rengöra dem efter sig! Det är i alla fall bara att verkligen inse nu att vi bott klart på Fågelsångsvägen, för ska de fixa till ett rum till pga fuktskador, så kommer de inte att bli klara innan juli är slut. Finns inte en chans. Men de har ju verkligen ställt till det nu, iom att de bara flyttat våra datarums möbler och ställt dessa huller om buller i vardags- och sovrum. Blir så less på allt detta.. *Suck!*

Ska fixa med lite bilder senare, så det är på gång i alla fall.
Hörs.

Kommentarer
Postat av: Ullis

Ring och klaga!! dessa hantverkare har ju inge vett...

2009-06-23 @ 15:39:35
URL: http://ull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0