Oj, oj, oj!

Nu var det verkligen länge sedan jag uppdaterade bloggen! Det beror på att jag största delen av tiden inte haft tillgång till varken dator eller Internet. Men nu ska jag uppdaterna er om vad som hänt på sistone. Sedan ska jag försöka lägga upp lite nya bilder också.
Förra lördagen så bestämde jag mig för att ta sonen med mig och dra till Vilhelmina under några dagar. Vädret var ju så sjukt varmt och då är det inte kul att vara i denna hemska lägenhet. Vantrivs i den och det var också en del av varför jag inte ville vara här. Då är det mycket roligare att få vara på landet med möjlighet att vara ute hela dagarna istället.
Sedan tänkte jag ge J. lite tillfälle att plugga till certifieringen som han skulle ta (och sedan klarade!) några dagar senare. Så efter att lördagens babysim var avklarat och vi gjort ett snabbesök på hamnfesten så packade jag bilen och åkte. Så från den 27:e juni till den 3:e juli var vi borta. Vädret var underbart och nästan på gränsen till att vara för varmt. Både Elias och jag har badat. Han i sin lilla pool och jag nere i Badviken. Så sommarens fem första dopp har klarats av! =D Annars så busade Elias på med morfar och mormor mest hela tiden. Det är tur att Elias sover bra var han är. Denna gång delade vi på en dubbelsäng och det gick hur bra som helst det. Mysigt var det också.
Jag hann även med ett litet träningspass på fem kilometers jogging. Rätt stolt över att jag klarade av att jogga så mycket. Vi tittade även på medan morfar (med lite hjälp av Gunnar) byggde ett soldäck att ha poolen (som vi köpte på Barnens Hus) på. Det blev riktigt bra tillslut, men vi hann dessvärre inte med att prova poolen denna gång. Får bli senare i sommar!
Vi har träffat på en massa släktingar och haft en trevlig tripp. Även om pappan tyckte att vi var borta i längsta laget. ;-) På vägen hem stannade vi till i Åsele, för att slippa ta hela resan i ett svep och gjorde en snabbvisit hos familjen Vallgren/Ternestål. Tror att Alice blev glad över att se sin kusin (men helst av allt hade ju Johannes gärna fått vara med, så klart!).
Så på fredagseftermiddagen fick Elias träffa sin pappa igen och det tyckte de båda var väldigt roligt! På lördagsmorgonen var det dags för babysim igen (näst sista gången) och sedan var det möhippa (dock inte min egen) som gällde för mig resten av dagen. Jag hade skitkul! Mycket skratt och tokigheter blev det, så jag tror att alla kände att det var lyckat. Söndagen blev rätt lugn. En liten tripp på stan och fika/lunch dejt med Benny och Ullis. Benny drog ju till Afghanistan i morse, så nu får vi inte se honom på två månader. Men kanske desto mer av Ullis då. ;-)
Idag är det träning som gäller igen. Ska försöka komma igång ordentligt nu igen. Det är dags för det. =)

Till sist lite Elias nyheter. Eller det finns inte så mycket att uppdatera om egentligen. Han kan fortfarande inte krypa, inga tänder är heller på gång. Däremot har han börjat att "prata" en massa nu och det låter så gulligt. =) Men snabb i utveckligen är han inte lilltrollet.

Nä det var nog allt för nu.
Hörs.

Kommentarer
Postat av: Ullis

he he... ja risken finns ju att jag kommer vara sällskaps sjuk!

2009-07-06 @ 16:32:20
URL: http://ull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0