Nu så..

Ullis är det snart för mig och det är dags för ett nytt inlägg. ;-) Nu har det alltså gått ca två veckor sedan jag skrev ett ordentligt inlägg och det har ju så klart hänt en hel del sedan dess.  Jag tar det i ordning:
  • Vi har flyttat tillbaka till vår lägenhet och det går inte att beskriva hur skönt det var. Vi har visserligen bott i ett totalt kaos fram till nu, då det mesta börjar vara nedpackat i flyttlådor. =) Härligt att få njuta lite av det nyrenoverade badrummet också. Nu ska vi bara vänta på att Kaj ska komma tillbaka från sin semster, så att vi kan få göra upp om hur mycket pengar vi ska få tillbaka. Drygt som bara den känns det att behöva vänta på det. Vill helst inte ha med Övikshem att göra efter den 29:e, då jag tycker att det uppträtt dåligt på flera punkter. Noterbart är ju att fortfarande så har ingen ringt oss och meddelat att lägenheten är inflyttningsklar. Dåligt Övikshem! Men nu är det snart över i alla fall.
  • Den 12:e juli packade vi bilen och rullade mot Vilhelmina då Elias ville ta med sig mormor och morfar på en liten semestertripp. Det blev en roadtripp på fyra dagar och tre nätter. Första stopp blev Hemavan där vi bodde en natt i stuga och såg oss lite omkring i omgivningarna där. Sen bar det av mot Norge, med lunchstopp i Mo i Rana och fikastopp vid polcirkeln. Otroligt va vackert det är i Norge! Fantastisk natur verkligen. Synd bara att det ska vara så dyrt att leva där, så någon övernattning blev det inte. Istället hamnade vi på en camping i Arjeplog. Åt det godaste vitlöksbröd jag någonsin smakat på restaurangen där. Mums! Sedan blev målet Luleå och dit kom vi vid halv tre på onsdagen (efter ett lunchstopp i Älvsbyn). Hade tänkt gå på Teknikens Hus, men då de stängde redan klockan fyra beslöt vi oss för att skjuta upp det till efterföljande dag. Så vi checkade in oss på det hotell som vi bestämt oss för att övernatta på och sedan åkte vi in till stan en sväng. Lite shopping blev det och sedan en god middag på en sporbar á la O'Learys typ. Jag och Johannes hade sedan tänkt att utnyttja hotellets pool, i tro om att det skulle finnas typ en bubbelpoll eller så. Men oj så besvikna vi blev när det bara var en "vanlig" pool som dessutom hade iskallt vatten.. Men men. Dagen efter åkte vi så till Teknikens Hus och det var kul att få gå omkring där och pyssla lite. Kom ihåg mycket från när jag var där i 12-års åldern. Det mesta var sig likt kan man säga. Åt lunch innan vi åkte därifrån och sedan blev det lite shopping innan vi rullade mot Skellefteå. Där åt vi middag (tyvärr den sämsta maten på hela resan) innan våra vägar skiljdes åt. Elias tackade mormor och morfar för en trevlig semester och vi åkte hem och de mot Vilhelmina. Strax innan nio var vi hemma igen. En riktigt lyckad resa får jag säga att det var. Mycket god mat som sagt och trevligt sällskap. Vädret var verkligen på vår sida och vi fick knappt en regndroppe på oss. Dock så fick ju bilen ta emot desto mer. Haha! Elias skötte sig exemplariskt hela resan, sov och åt bra som vanligt. Han är tacksam att åka bil med får jag säga.
  • Vi kom alltså hem på torsdag kväll och redan på fredags dito så satte sig jag och Elias i bilen igen för att åka till Åsele tillsammans med Ullis för att besöka marknaden där. Ullis skulle dock inte vara med oss, utan med sina kompisar som bodde i husvagn där, medan jag och Elias inhyste oss hos syrran så klart. På lördagen blev det marknad hela dagen för oss och några inköp gjordes under helgen. Bland annat 10 par sockar för 100:- och två orkidéer för 50:- styck. Bra pris tyckte mamman! På lördagskvällen åkte jag på att vara barnvakt, men det var bara kul. Jag och Lukas spelade Guitar Hero och det var skoj. Synd bara att han ska vara så mycket bättre än mig! =P På söndagen dök både Johannes (som stannat kvar för att gå på möhippa på lördagen) och mormor och morfar upp. Det blev några timmar på marknaden denna dag också och eftersom det sen blev sen middag, så blev vi kvar till måndags förmiddagen. 
Sedan har resten av denna vecka, så här långt gått till att tvätta och flyttpacka. Nu är det ju mindre än en vecka kvar tills vi får flytta!!!! På måndag ska vi en tripp till Ikea och shoppa och samtidigt får Elias vara hemma hos farmor och farfar. Ska bli roligt det med. Har redan en lång llista på grejor som ska inhandlas. Sen kanske vi ska kolla lite på tapeter imorgon. Ska också köpa skor till Johannes, som han ska ha på bröllopet på lördag.
Jo, så var ju jag och Ullis till Umeå i tisdags på en liten shoppingtur. Lyckades som vanligt hitta massor av grejer som jag bara måste ha. =P Kul hade vi i alla fall!
Var ju egentligen mest ute efter en klänning till bröllopet och hittade en som var riktigt fin, så jag är nöjd.  Lite väl dyr var den egentligen, men det var den bästa jag kunde hitta. På hemvägen stannade vi till på Skokanonen i Arnäs och där fick jag tag på ett par skor för endast 100:-. Så nu är klädseln fixad pch det känns bra. =) Johannes har ju redan fixat med sin kostym, så det är bara skorna som saknas. Lilleman kommer också att bli fin, men har inte köpt nått märkvärdigt ändå. Känns bara onödigt med tankte på hur snabbt han växer ur det. Kul ska det bli att få gå på bröllop. Händer ju inte alltför ofta. Hoppas bara att det inte blir regn..

Hur är det med lilleman då. Jodå, bara bra hälsar han själv. Har inte mätt honom på ett tag, men han har definitivt växt på längden. Ska bli intressant att se hur lång han är vid nästa mätning. Han är fortfarande gó och gla' för det mesta, även om gnället kommer oftare nu. Han gråter ofta vid läggning, men när han väl somnat så sover han bra. Vaknar inte så ofta på nätterna längre och jag tror att det kommer att bli bra med eget somvrum för honom i huset sen. Han äter bra, även om han börjar att visa mer intresse för vår mat och mindre för burkmaten. Det är ju mycket roligare att äta det mamma och pappa äter. Han kan ta sig lite framåt, ålandes på mage men det har inte riktigt lossnat än. Han gillar att sitta i gåstolen och kan ta sig fram med den lite grann. Han babblar på en massa och kan även stå korta stunder, samtidigt som han håller i sig i något. Duktiga killen! Sen har han faktiskt sagt mamma några ggr också och det värmde ju så klart. Men det är bara när han är trött och ledsen som det kommer. Men ändå. =) Kul med all utveckling. Men några tänder vill fortfarande inte visa sig. =)

Det var nog allt för nu. Det ska inte dröja lika länge innan nästa uppdatering och så ska jag försöka lägga upp lite bilder sen ikväll. Nu är det fika på stan med en kompis!

Hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0