8 månader!

Idag blir mammas stora kille hela åtta månader! Inte klokt va fort tiden går. Här kommer en bild från alldeles nyss på världens sötaste åtta månaders kille!



Annars har han kommit in i en period där det gnälls en hel del på dagarna (vilket kan göra mig galen!) och så har han blivit lite svårare att få att somna. Ofta så börjar han gråta så fort man lägger ner honom, men efter lite tröstande så går det bra tillslut. I natt har han faktiskt sovit riktigt bra, på mage faktiskt hela natten. Han såg så söt ut när jag tittade till honom innan jag kröp till sängs, han låg precis som jag brukar göra när jag sover. Första natten som han sovit helt på mage. Han har en gång tidigare vänt sig om till magläge, men vaknat och gråtit när han inte ville längre.
De senaste två mornarna har Elias varit väldigt snäll med mamma och somnat om efter morgonvällingen, så jag fått sovmorgon till halv tio. Så skönt! Tack för det älskling.
Med maten går det fortsatt bra, så länge rätt mat serveras vill säga! ;-) Nej, men det mesta går fortfarande ner men det kan ta mer eller mindre lång tid med själva matningen. Nu vill han också väldigt gärna vara med och smaka på det alla andra äter. Han blir jätte ivirig när han ser att någon annan ska äta och smaskar med munnen. Och även det mesta som han får prova på där går ner utan bekymmer. Igår fick han till exempel smaka några makaroner och det var populärt. Han fick även prova att stoppa in dom själv i munnen, vilket var lite klurigt men det gick.
Han babblar på en massa nu och det är roligt att höra. Får se hur länge det dröjer innan han säger mamma. =)

Hörs.


Kommentarer
Postat av: Ullis

Han kommer ropa efter tant Ullis först..de ska jag se till :P

2009-07-09 @ 13:03:27
URL: http://ull.blogg.se/
Postat av: Mormor

Ge lilleman en stor kram på 8-mån. dagen. kram

2009-07-09 @ 15:47:54
Postat av: Anonym

Grattis till världens finaste lilla kille!

2009-07-09 @ 20:00:42
Postat av: Linda

Från mig

2009-07-09 @ 20:01:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0