Dags att uppdatera!

Nu har vi varit på vårt andra besök på babysången och jag tror att Elias tycker att det är rätt kul. Liten som han är. Vi vet ju att han gillar sång och musik, så det känns ju som att vi hittat rätt. Han "sjunger" gärna med när han hör musik. =) Så detta kommer vi nog att fortsätta med. Sen är det ju gratis också och det är ju inte helt fel. =P
Måste sedan få skryta lite på sonen, som tre av de fyra senaste kvällarna, har somnat i sin egen säng helt på egen hand! Det har väl tagit en halvtimme eller så innan han helt somnat, men han har tyst och snällt legat i sin säng och sugit på tutten i väntan på att sömnen ska infinna sig helt. Nu hoppas jag bara att detta är något som ska hålla i sig framöver. Det skulle vara sååå skönt! Om sen också kunde börja sova hela nätterna igenom så skulle mamma bli mer än glad, men det kommer säkert snart det med. För tillfället äter han ändå max två gånger under natten, så jag ska inte klaga.
Annars har vi det rätt bra på dagarna, jag och lilleman. Han är ju så glad och tillfreds för det mesta. Just nu ligger han till exempel i babygymmet och har väldigt trevligt,pratar på och ler, medan jag sitter framför datorn en stund. Han har de senaste promenaderna inte heller vaknat och skrikit, så det känns skönt. Sen så är han ju fortfarande lätt att sova ner i vagnen på dagarna. Så man kan säga att det mesta rullar på bra nu. Någon mer aktiviet och lite fler besök, så skulle jag vara helt nöjd. Får se vad vi kan hitta på för att lösa det.
Oj, va roligt. Nu ser det ut som att lillman försöker att vända på sig där under gymmet. Men det är lite knepigt när man vill suga på sina händer samtidigt. Får se hur lång tid det tar innan han lyckas. =)
Imorse när vi låg och mysade i sängen, så la jag honom på mage en stund. Han tyckte först att det var rätt kul, men sen så blev han mest bara förbannad när han inte kom någon vart. Det är nästan kul att höra hur otorolgt frustrerad han kan låta. Han vill verkligen betydligt mer än han klarar av den här grabben. Får se om det kommer att innebära att han blir snabb på att börja krypa och sånt. Spännande!

Det är lite konstigt. Jag som i stort sett aldrig shoppar eller har varit intresserad av det, har den senaste tiden blivit helt besatt av att shoppa och då är det till mig själv jag shoppar och inte lilleman, som man skulle kunna tro. Men det är så kul med nya kläder. Känner att det behövs och det är kul att inte behöva köpa större storlek än Medium (för det mesta i alla fall). Och att jag gick ner alla graviditetskilon så pass snabbt som jag gjort kanske gjorde sitt till också. Nu lutar det åt en liten shoppingresa endera till Umeå eller Sundsvall. Birsta lockar, samtidigt som det skulle vara kul att kanske hälsa på lite kompisar i Umeå samtidigt. Vill gärna träffa M. och se hennes fina gravida mage och så skulle det vara kul att få se J. och M,'s lilla bebis. Så nyfiken ju! Vi får se vad det blir. Måste ju bara lyckas övertala J. att vi ska åka. Gärna redan i helgen. Haha.
Sen har jag även fått en fix idé att jag vill göra om lite här hemma. Tapetsera en fondvägg i sovrummet och måla resten. Sen vill jag även måla väggarna i datarummet, som snart ska bli E.'s egna rum. Får se när det ska lyckas bli av. Vet inte om vi ska våga oss på att göra det hela på egen hand eller om vi ska be om hjälp. Hm..

Nä nu ska jag ta och pyssla på lite här hemma och leka med världens finaste lilla kille!
Vi hörs!
/C.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0