10 veckor!

Inte klokt vad tiden går fort, samtidigt känns det som att han alltid funnits här hos oss. Det går liksom inte att tänka sig ett liv utan honom nu och vad som var innan. Han är redan en sån naturlig del av vårt liv. Underbara unge!
Här hemma rullar livet på som vanligt. Det mesta går rätt bra just nu och igår fick jag faktiskt gå en promenad UTAN att lilleman vaknade och skrek. Fantastiskt! Kan ju vara så att min lösning fungerar, men det är lite för tidigt att ropa hej ännu. Men skönt var det. Sen så går det även väldigt bra att lägga honom att sova i vagnen på dagarna. Igår sov han i nästan två timmar i den och det här även hänt fler gånger den senaste tiden. Även på kvällarna går det bra att lägga honom att sova i sin säng efter att han ätit. Okej, han somnar oftast vid bröstet men för mig är det viktigaste att han sover i sin säng sen. Igår sov han heller inte riktigt när jag la honom, såg hur han öppnade ögonen precis efter jag lagt ner honom, men han började inte att gråta eller så utan somnade snällt efter en liten stund. Underbart var ordet! Hoppas att det kommer att hålla i sig! Tror att mycket kan bero på att vi blivit betydligt bättre på att ha en kvällsrutin som tydligt talar om för honom att nu är det natt och dags att sova. Nu ska jag bara bli bättre på att hålla mig vaken under de nattliga måltiderna, så att han får fortsätta att sova i sin säng hela natten. Det kommer att bli svårt, men jag får försöka att ta mig i kragen. =P
Måste bara få berätta om lördagsnatten också. Farmor och farfar hade tagit hand om lilleman under kvällen, så att jag och J. fick gå på inflyttningsfest under några timmar (som var riktigt trevligt, trots att man var nykter! *skratt*). Sen när vi kom hem, så tog jag på honom sin pyjamas och så satt vi och "pratade" lite i soffan bara vi två. Han berättade om sin kväll och jag om min. *haha* Efter det så gav jag honom mat och han somnade. La honom i sin säng mellan kvart över elva och halv tolv. Sedan vaknade inte lillaman förrän 08.45 morgonen efter! Helt galet. Jag däremot vaknade flera gånger av att det kändes som att mitt ena bröst skulle sprängas av all mjölk. Men det gick bra. Efter att han ätit och vi mysat i sängen en stund, så gick vi upp och gjorde lite morgonbestyr (bland annat så blev jag tvungen att pumpa lite på det andra bröstet för att slippa ha ont) innan det var dags för mat igen. Efter det så somnade E. igen och sov i vagnen i två och en halv timme. Snacka om trött kille! Sen var han rätt gnällig under resten av dagen (när han inte sov så klart), men det kan man ta efter en sån natt och morgon. =)
Jo sen var vi ju en sväng på stan i lördags också, och förutom en liten minut av skrik så sov sig älsklingen igenom hela den turen. Han kan ju bara han vill!

Just nu ligger han och tar sig en tupplur i vagnen och jag passar på att blogga lite. Så skönt det är att inte behöva ha honom i selen längre = frihet under några timmar. Snö och blåst ute i dag. Får se om det blir nån promenad senare idag eller om vi avvaktar till kvällen (och ev. bättre väder). Ska bjuda på några nya bilder sen, måste bara få över de senaste bilderna från min nya kamera bara (min otroligt fina julklapp från världens bästa sambo!). Får se när jag ska orka ta tag i det. *haha* Man får faktiskt vara lat när barnet sover, så det så!

Nu ska jag avsluta detta inlägg och fortsätta fundera på framtiden! =P
På återskrivande!
/C.

Kommentarer
Postat av: Ullis

åh vad skönt att han sover mer nu. Ska komma hälsa på nån dag då han är på lekhumör :) he he... Kul att ni kom i lördags, mycket trevligt!

2009-01-20 @ 15:53:55
URL: http://ull.blogg.se/
Postat av: emmiz

Ja nu är det dax att jag ska få träffa lillgubben ju! =)

2009-01-20 @ 19:29:10
URL: http://www.Emmiz84.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0