Vilken natt!

Usch, den gångna natten var inte rolig alltså.. För det första så vägrade Elias att somna. Så fort jag försökte lägga ner honom i sängen så vaknade han och skrek. Blev till slut tvungen att ta till vagnen, där han rätt snabbt somnade efter att jag vagnat honom lite. Då var klockan halv tio. Typ två och en halv timme senare än han brukar somna. Sen var det typ omöjligt för mig att somna. Så jag la mig i soffan och tittade på en film (Changeling) och hann nästan se den klart när jag hör att Elias vaknar inne i sovrummet. Det var bara till att hämta honom och mata medan jag såg klart filmen. Sen försökte jag lägga ner honom i sängen, men nähä du, där ville han inte ligga. Så det blev vagnen igen. Han somnade och jag la mig i sängen. Hann nästan somna när han vaknade IGEN! Upp och köra vagnen över tröskeln så att han skulle somna igen. det tog en stund. Efter det lyckades jag somna, men han hade inte vaknat klart för det. Vet inte hur många gånger till det var, men kanske två. Vid halv fem-fem fick han mat igen och somnade i vår säng, där han fick ligga kvar. Sov fram till kvart i åtta tror jag och sen låg vi kvar i sängen i ungefär en timme till. Jag slumrade väl till lite under den tiden. Men mycket sömn blev det inte i natt. Märkligt nog så känner jag mig ändå rätt pigg idag, trots lite sömn och sjukdom. Så det är väl bra det. Har till coh med tagit mig ut på en promenad idag. Det var skönt, men lite blåsigt.
Elias har dock fortsatt att vara lite gnällig under dagen, till och från. Där emellan är han glad som vanligt. Men nått är det som inte står riktigt rätt till och jag har verkligen ingen aning om vad det kan vara. Om det är magen som spökar eller om det bara är nått som tillhör utveckligen. Vi får väl se. Tycker nog ändå att det främst är när tröttheten sätter in som gnället kommer. Men problemen med att somna om efter måltiderna har jag inte varit med om innan. Det här har nog varit en av de jobbigaste (om inte rentav DEN jobbigaste) natten sedan han föddes.
Håller då alla tummar jag har (vilket ju inte blir fler än två, men ändå) och hoppas att det ska gå bättre ikväll/natt.

Hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0