Stora killen!

Blev ju faktiskt hela 3 månader i måndags! Tycker att veckorna bara springer iväg, även om vissa dagar känns längre än andra. =P Speciellt när det är så här j-vla kallt!!!! Är så less på kyla och snö. Vill ha vår. Allt blir ju så mycket lättare då. Man slipper ta på lilleman en massa, enligt honom, otäcka ytterkläder och så går ju vagnen betydligt lättare att styra. Men det klart, vill gärna hinna med att åka i alla fall liiiite slalom innan snön försvinner. =)
Idag har vi varit på bvc. Vi vägde och mätte och så fick lilleman sina första vaccinationssprutor. Och det var j uingen höjdare kan jag ju säga. Han blev så ledsen stackarn.. Skrek så att han blev högröd i ansiktet. Usch och fy. Men att få lite mat sen hjälpte till att bli gladare. Nu är det två månader till nästa gång. Så kan jag ju meddela att älsklingen nu är 61 cm lång och väger ca 6200g, så nog växer han som han ska, lilltrollet. Har ju inte varit på bvc sedan läkarbesöket då han var fem veckor (då var han 53,5cm lång och vägde ungefär 3800g), men vi var och vägde honom själva för tre veckor sedan och han vägde då 5800g. Passade samtidigt på att försöka mäta honom här hemma och tolkade det som att han då var ungefär 56cm lång. Så det har hänt lite på längden den senaste tiden och det märks på alla kläder som plötsligt blev för små! Sen så har han snart växt ur babyliften till vagnen, så snart får den bli åkpåse i sittvagnen istället.

Annars så händer det väl inte så mycket, men vad jag har förstått så brukar utvecklingen ta lite mera fart efter tre månader. Så nu väntar vi spänt på vad som ska komma härnäst.. =) Men apropå att han har växt en del, så märks det allt att han har en liten växtperiod nu. De senaste två dagarna har han velat äta ungefär varannan timme nattetid och det uppskattas inte av lilla mamma. Men vad ska man göra. Det går ju över. Förhoppningsvis snart. För det som gör det extra besvärligt är att jag själv den senaste tiden, haft så otroligt svårt att somna in på kvällarna. Klockan hinner ofta bli tolv-ett på natten och då hinner E. oftst vakna för sitt första nattmål = jobbigt! Speciellt nu de senaste dagarna. För bara en tre-fyra dagar sedan så somnade lilleman vid 20-20.30 och kunde då sova enda till klockan tre innan nattens första (och ibland enda) mål. Men men, han somnar fortfarande rätt lätt på kvällarna och oftast kring 20.00, så det är jag mer än nöjd med. Sen hoppas vi att nattmålen tar slut snart. Eller i alla fall att det håller sig till att vara bara ett. Vi får se vad som händer.
Sen är ju inte min rygg helt hundra heller (måste verkligen boka in en massage snart!) och det känns mest när jag ska sova och när jag ligger och ammar. Man är ju som inte helt van vid att lyfta och bära så mycket som man numera gör. =/

Ser i alla fall fram emot lördag, då det förhoppninsvis ska bli en Ikea-resa (bara mitt resesällskap blir friskt!). Känner mig lite shoppingsugen. =) Men blir det inte nu, så får vi väl ta det en annan gång. På söndag drar jag nog till Åsele tillsammans med lilleman och hälsar på moster med familj där. Det ska också bli kul. Då ska det bland annat pysslas lite. Har ju börjat att tillverka lite smycken som hobby och det känns riktigt kul att ha hittat nått att göra på kvällarna. Så det är det och att lära sig kameran ordentligt som gäller för mig! Och med ordentlig viljestyrka så ska jag försöka ta mig i kragen och börja träna. Funderar på friskis och svettis. Mycket för ryggens skull. Skulle bara behöva nån att träna med, som kan ta mig i kragen när jag vill vara lat. ;P

Nu får det räcka för denna gång. Ska fixa med lite nya bilder. Kommer i nästa inlägg.
PuSs!

Kommentarer
Postat av: Ullis

Jag kan träna med dig! Måste komma igång också...och jag och benny vill aldrig träna samtidigt! Hoppas jag blir bättre till på lördag, skulle va så skoj... men inge vidare gå runt där om man e halvhängig heller...

2009-02-12 @ 18:36:41
URL: http://ull.blogg.se/
Postat av: Ullis

Fina bilder du tar!!

2009-02-12 @ 18:37:33
URL: http://ull.blogg.se/
Postat av: Robert

Visst är det underbart med barn! =D Hihi..

2009-02-18 @ 23:14:50
URL: http://dojjan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0