Sjuk!

Usch och fy för att vara sjuk. Har känt något vara på gång i ett par dagar, men hoppades in i det sista att det skulle låta bli att bryta ut. Men sån tur har man ju så klart inte. Har inte varit förkyld på över ett år, så jag antar att det var min tur att trilla dit. Det blir bara så extra besvärligt att vara sjuk och ta hand om en bebis på 3 ½ månad samtidigt. Vill ju bara ligga i soffan och lata mig. Tur är väl ändå att jag har världen bästa bebis som är nöjd och glad mest hela tiden! Har dock märkt att Elias också verkar lite tät i näsan och så hostar han lite grann från och till. Jag hoppas innerligt att han ska klara sig från att bli sjuk..

Igår somnade lilla älskligen strax efter 19, helt på egen hand i sin säng. Behövde bara stoppa in tutten, så somnade han. Skönt! =) Sen vaknade han inte för att äta förrän klockan var halv två (och det kändes i mitt ena bröst, som inte blivit tömt sen 16!). Åt i ca 20 minuter och sedan lyfte jag över honom i sin säng igen. Vaknade för nästa måltid strax innan fem. Samma procedur, åt ca 20 minuter och till sin säng igen. Där låg han till tjugo över sju, då han fick komma till vår säng. Låg vaken en stund, men somnade efter ett tag och sov till halv nio (tror jag). Sen låg vi kvar i sängen till klockan var nästan halv tio (E. åt vid nio), så mamma fick småslumra lite medan lilleman låg och "pratade" brevid. En helt perfekt och mysig morgon. Ungefär så som det brukar se ut (men med olika tider så klart) hos oss på morgonkvisten.

Nu har frukosten precis intagits av mig och lilleman ligger i sitt babygym. Det är så kul att se att han nu fattat att det är han som får apan att låta genom att slå mot den. Han är så duktig min lilla kille.

Hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0