15 veckor.

För 15 veckor sedan vid den här tiden så hade finaste killen precis "ploppat" ut ur min mage och in i denna värld. Det är egentligen helt sjukt va fort tiden går, samtidigt känns det ju som att han alltid har funnits i våra liv. Han är redan en sådan naturlig del av livet och ett liv utan honom är otänktbart. Den kärlek som jag känner när jag tittar på honom är nästan överväldigande och aldrig hade jag kunnat tro att jag skulle kunna känna så här. Men underbart är det och jag ångrar inte för en enda liten sekund att vi valde att skaffa barn. Det är ju trots allt det som livet går ut på. Det vet jag nu. Barn är livets stora glädjeämne. I alla fall i våra liv.

Jaha ja. Det var ju ett tag sedan jag uppdaterade bloggen. Har inte haft varken tid eller ork med det. Elias har varit lite gnällig den senaste tiden och vill inte riktigt sova några längre stunder och då är det svårt att hinna med bloggandet. Oftast krävs det en långpromenad för att få honom att sova mer än en timme i sträck (även om han fortfarande kan överraska och sova en längre stund inomhus också), men det klagar jag väl inte så mycket över egentligen. Bara det låter bli att vara så förtvivlat kallt ute! Usch för vinter och snö. Nu vill jag ha sommar!!
Men tilläggas ska ändå att lilleman för det mesta ändå är glad och nöjd. Det är oftast när han är trött som grineriet kommer igång. Han kan därför vara lite svår att få att somna (detta gäller mest dagtid då), men det brukar gå tillslut. Just nu går dagarna rätt upp och ner kan man väl säga. Vissa dagar är jobbigare än andra, men de flesta går bara bra. De senaste dagarna har det för det mesta gått 3-4 timmar mellan måltiderna, både på dags- och kvällstid och det tycker mamman är skönt. Fast hon hoppas ju i hemlighet att lilleman snart ska sluta upp med att äta på nätterna. =P
Annars har det väl inte hänt så mycket här hemma. Förra söndagen åkte ju jag och Elias och hälsade på moster med familj och det var trevligt med lite miljöombyte. Synd bara att det var så j-vla kallt att det inte gick att vara ute en endaste sekund. Grrr! På tisdagen var tillbaka i Övik och sedan har veckan förflutit i stilla mak utan att så värst mycket har hänt. Har lyckats knåpa ihop några fler smycken (fick ju förresten två halsband sålda tidigare i veckan. Wohoo!) och ska se om jag kanske ska ta lite bilder av dem och lägga ut här på bloggen. Kan ju kanske sälja några fler då. Hehe. Det behövs ju pengar till mera pärlor! =D Kul är det i alla fall att ha nått att pyssla med.

Inget riktigt kul väder är det idag heller. Även om det nu inte är kallt längre, så blåser det desto mer. Får se om det blir nån prommis idag. Skulle ju vilja gå runt Höglandssjön, men vi får se.
Nä nu är det sista skidskytteloppet på tv som gäller. Får se om "Mr Miss" himself ska lyckas hålla ihop skytte så att Sverige kanske kan fajtas om en medalj. Hoppas går ju alltid!

Sen kan ju ni som läser bloggen hålla en tumme för att E. ska sova bättre under veckan, så kanske det blir flera uppdateringar. Ska i alla fall försöka skärpa mig med bilduppdaterandet.
Det blir inga bilder just nu, men ska fixa det senare under dagen. Så att ni får se hur otroligt fin vår lilla älskling är! (om nu nu lyckats missa det). Och en sak till.. Kommentera mera!!

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0