Usch då..

så dålig jag har varit på att blogga den senaste tiden.. Men lusten har helt enkelt inte funnits och jag kommer aldrig att tillåta mig själv att bli stressad över en ouppdaterad blogg.
I alla fall så har vi nu bott här i vårt hus i två och en halv vecka och oj va jag trivs alltså! Snacka om att känna sig hemma på en gång. Gissar att de som inte varit här än vill se bilder på huset och jag lovar att det snart ska dyka upp här. Vill bara få allt klart först, så ska jag ta bilder sen och visa er. Så håll er till tåls. ;-) Tycker att vi fått det riktigt fint nu när alla bitar börjar falla på plats. Och extra skönt är det ju också med det faktum att jag i princip gjort allt arbete med målning och tapetsering själv. Jag som aldrig gjort sånt förut och jag måste få skryta och säga att jag är nöjd med resultatet, för att vara en riktig amatör! Tapetseringen hjälpte ju faktiskt syrran mig med förra lördagen när hon var här (med hela sin familj + mamma och pappa, så vi var tio pers här i huset. Tur att vi numera har gott om plats!), och lite, lite har Johannes målat. Men annars är det jag som fixat och donat. Lite händig är man nog allt och roligt var det faktiskt också. Om än lite tröttsamt emellenåt, när jag bara önskade allt allt skulle vara klart.
Ja förra helgen hade vi ju alltså storfrämmande och det var riktigt trevligt. Så kul att vi kunde få plats allihopa! Härligt väder fick vi ju också. Kul att J. kunde få lite sol på sin semester också.
Pappa hjälpte Johannes med lite kabeldragning, men annars umgicks vi mest och hade det trevligt. Premiärgrillning blev det också, men Johannes som stolt grillmästare. Han kan min karl, bara han vill så! =) Sen hade ju J. även inhandlat ett nytt Playstation, så det blev lite spelande också. En runda med Buzz hann vi med och ja, jag vann ju som vanligt *skryt, skryt*: ;-) Snart finns det nog ingen som vill spela det med mig mera. *haha* Det var i alla fall väldigt roligt och jag hoppas att det blir mer sånt framöver. Om inte annat, så blir nästa gång på Johannes 30-års dag som närmar sig med stormsteg.

Så kanske vi ska komma in på allas vår lilla favoritkille och med honom är det bara bra. Fullt fart mest hela dagarna. Nu är det ju bara vi två igen , sedan pappan började arbeta igen i måndags. Men vi klarar oss bra, lillfisen och jag. Nu är han riktigt snabb på att ta sig framåt bara han vill. Han älskar bollar och jagar dem över golvet med full fart. Han ställer sig även upp i krypställning, men vågar inte ta sig i väg på det sättet, utan lägger sig ner på magen då. Nu märks det även att han kommit in i separationsångest-fasen. Han gnäller en hel del och vill gärna bli buren eller sitta i mitt knä. Han har också svårt att somna på kvällarna, men sover ändå oftast bra när han väl somnat. Hela nätter utan avbrott. Vanligast är att han vaknar runt halv åtta, men denna vecka har han sovit så här: måndag till 10.15, tisdag och onsdag till ungefär halv nio, torsdag till halv åtta och fredag återigen till halv nio. Inte illa. Imorse vaknade han dock redan kl 6, men det hoppas vi är en engångsföreteelse. Annars är han ett riktigt litet matvrak, som vill ha av allt som han ser oss andra stoppa i sig och han sväljer allt, spottar inte ut nått. Däremot vill han inte ha burkmat längre, om den är från åtta månader i alla fall. Nä nu är det bara ettårs mat som duger, eftersom det är mer smak på den. Och jag förstår honom, för vem vill ha smaklös mat? Häromdagen fick han fil och smörgås till mellis och filen var smaskig, men brödet lite sådär tyckte han. Mjölk tycker han också om.
Igår var vi på bvc, pratade lite om Elias hörsel och så blev det så klart både vägning och mätning. Lilleman verkar höra hur bra som helst och väger nu 9395 g till sina 70,5 cm. Så det börjar ta sig på längfronten. Han följer sin pappas kurva en del har jag märk, när det gäller längden i alla fall.

Tja.. annars har jag väl inte så mycket mer att komma med just nu tror jag. Gör väl ett nytt inlägg om det dyker upp något i mitt minne som kan vara av intresse för er. I övrigt så ska jag försöka lägga in lite bilder på Elias imorgon, så får vi väl se när husbilderna gör entré.
Till dess..

Hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0