Uppdateringsdax!

Ja det har varit dåligt med bloggande under helgen, men jag har inte hunnit med det riktigt. I lördags så åkte jag och J. iväg till Sundsvall en sväng. Under tiden var Elias hos farmor och farfar. Först vid halv åtta var vi hemma igen. Det hade gått bra för barnvakterna och det är ju tur det! Inte för att jag trodde nått annat, men man vet ju aldrig! Så först klockan nio kom lilleman i säng, men somnade då rätt snabbt. Och sov sedan hela natten utan att äta. För andra natten på raken! (Blev även så denna natt!) Nu betyder inte det att han sovit hela natten, utan han har vaknat till och varit lite orolig men ändå somnat om snabbt igen. Så det verkar onekligen som att det är på väg åt rätt håll! Så nu hoppas jag att det inte ändras bara för att jag skrivit om det här. ;-) Alltså tre nätter i rad där han ätit vid åtta ungefär och sedan inte förrän mellan 06-07 på morgonen därpå. Så härligt! Det tackar jag vällingen för. Han älskar sin välling. Han blir helt till sig när han ser flaskan. Men å andra sidan så är han väldigt glad i mat vår son. Han blir ävenrätt uppspelt när han ser att det är mat på gång och börjar då smacka och slicka sig runt munnen. Det är så kul att se! Ska kanske försöka få det på film sen.

Igår så tog vi en promenad mitt på dagen för att inhandla kött till eftermiddagens grillning tillsammans med Ullis och Benny. Det var verkligen helt fantastiskt väder med sol och över 16 grader varmt i skuggan. Lilleman ville inte riktigt sova under gårrdagen, men det gick bra ändå. Vårens första glass slank även ner under promenaden. Gott var det!

Så klockan fyra begav vi oss iväg för att premiär grilla hos "grannarna". Så gott det är med grillat! Längtar än mer efter huset då, när vi sen kan sitta ute på gården, grilla och ha det mysigt! Det blev även fruktsallad till efterrätt och det är aldrig fel. Sedan spelade vi ett spel som heter "Alias" och som går ut på att förklara ett ord med hjälp av synonymer. Vi körde killarna mot tjejerna och självklart så vann ju vi! =D En riktigt trevlig kväll med andra ord. Det måste vi göra om fler ggr i sommar!
Lilleman somnade som en stock sen när vi kom hem, hann inte ens äta upp all välling. Vaknade dock en halvtimme senare och åt upp resten. Sedan vaknade  han två gånger under natten när vi fick plocka upp och trösta honom. Somnade ändå om efter bara ett par minuter.

Nu är det alltså måndag igen. Men det blir ju en kortvecka detta, eftersom det är valborgsmässoafton på torsdag. J. har visserligen beredskap, men det går ju bra ändå. Vi får ju vara tillsammans i alla fall och det är ju huvudsaken.
Inte lika roligt väder idag, men det kan ju inte vara fint jämt. Har ingen emot lite regn ibland, men då ska det helst regna rejält. Det är mysigt..
Ikväll blir det träning tillsammans med Ullis igen och det ser jag fram emot. Känner mig fortfarande riktigt peppad och jag hoppas att det ska hålla i sig ett bra tag till! =D

Ska se om jag har några bilder som jag inte lagt in ännu, annars får jag väl se till att ta fram kameran idag och fota älsklingen. Om jag hittar nått bra ställe i lägenheten som inte ser ut som sju svåra år. =/ Det blir typ stökigt på två sekunder här hemma. Känns så trångt med lillemans saker ungefär överallt. Ska bli så skönt med hus!!

Hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0