Tisdag.

Ja det är det idag och snart får vi besök här hemma. Roligt! =) Snart är det påsk också och det ser vi fram emot. Vi kommer att åka inåt landet nån gång efter lunch på torsdag. Så då vet ni det där borta! ;-)
Har ju börjat att ge Elias gröt till kvällsmål nu istället, runt sex ungefär och hade förhoppningar om att det skulle få honom att sova längre, men icke sa nicke. Inte sover han längre innan mat för det. Börjar misströsta lite faktiskt..
 Igår kväll somnade han först klockan åtta. (Åt lite bröstmjölk ur flaska vid sju, i sin säng. Trodde inte att han skulle vilja ha men det ville han. Åt ungefär 80ml. Gav honomflaskan i sängen i hopp om han kanske skulle somna, men nej inte det heller. Flaskan tar han i alla fall utan problem. Alltid något). Sedan vaknade han redan 22.30 och ville ha mat. *suck* La honom i sin säng efteråt och han sov ända till tre(!) innan nästa mål. Då blev jag glad och tänkte att det här blir nog en bra natt. Men nej. Bara en timme efter att jag lagt honom i sängen igen så vaknade han och grät. Jag blev såååå besviken. Så Elias lilla pappa fick sjunga sin son till sömns. Jag orkade bara inte. Visste ju att han inte var hungrig i alla fall. Sedan sov han i sin säng fram till strax innan sju. Det var i alla fall positivt. Att han sov i sin säng hela natten. Kändes direkt i ryggen att jag fått sova själv. Slapp ha så ont. Så hädanefter ska jag plåga mig att vara vaken medan han äter, så att jag slipper ha honom i sängen hos mig.
Men, jag ser i alla fall fram emot att få börja ge honom välling.(När kan man börja med det egentligen?) Nu står mitt hopp till att han ska bli mätt av den i alla fall och sova längre. Sen så kanske det kan hjälpa att få honom att somna själv i sin säng. Han börjar bli grymt tung att bära på nu. Och jag börjar bli lite less att inte få sova i någon ordning. Det tar på humöret och ibland är inte tårarna långt borta.. Men men.

Appropå det så var ju jag och E. på föräldragruppsträff på BVC igår och fick börja med babymassage. Det kan ju vara en bra grej att göra innan sängdax för att få honom att somna lättare. I alla fall så passade jag då på att väga och mäta honom (trots att det är läkarbesök och vaccination nästa måndag). Han väger nu 7090g och är 63,5cm lång. Eller kort kanske man ska säga. Bvc-sköterskan såg liiite bekymrad ut över att han inte växt mer på två månader, men sa samtidigt att barn kan växa i perioder. Så vi får hoppas att han växer på sig lite nu den närmaste tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0