Tillbaka!

Ja igår kom vi så tillbaka efter drygt fyra dygn borta. Kul att vara borta men skönt att komma hem. Det märktes inte minst på Elias som blev väldigt glad av att vara hemma igen. =) (Men han hälsar att saknar alla er därborta!)
Vi har haft det riktigt bra, men riktigt bra väder för det mesta. Vi åkte ju iväg i torsdags eftermiddag. Men först hann jag och Ulllis med ett besök på Pagoni och sen lunch på UH. Trevligt, trevligt. Vi kom väl iväg vid tre-tiden. Lilleman sov hela vägen (med ett kort stopp i Åsele, där J. skulle överraska A. med att vara påskkärring, men hon blev mest rädd. *haha*), men var mer än lovligt less när vi till sist var framme i Vilhelmina. Då blev han emellertid väldigt glad över att få träffa mormor och morfar igen! Elias var vaken ända till nio på kvällen, men så överraskade han oss med att somna helt på egen hand!

Vilket han förövrigt gjorde under alla kvällar som vi var borta, dvs fyra kvällar på raken! Helt otroligt. Men det kan ju ha med vällingen att göra, som jag nu börjat ge honom, att han nu är ordentligt mätt och därför har lättare för att somna. Vi får hoppas på det. Nu ska vi bara komma över att han vaknar och vill äta efter bara ett par timmar. Tror inte att han är så hungrig egentligen, det har mer bara blivit en "grej" som han fått för sig. Så det gäller nu att orka vara vaken, försöka få honom att somna om utan att äta och att sova hela natten i sin säng. Det är alltså det projekt som gäller framöver. Håll tummarna! Under de dagar som vi varit borta har han fått smaka lite nya puréer, så klart med samma positiva resultat som vanligt. Han är ett riktigt matvrak vår lilla älskling! Både igår och idag har han ätit en hel liten burk med mat till lunch. Gott med mat tydligen. Jag undrar hur länge han inte fått tillräckligt med mat egentligen? För jag har ju haft på känn att min bröstmjölk inte är så mycket att ha längre. Ammar fortfarande till "mellis" och under natten och får väl se hur länge det kommer att forsätta. Känns inte som att det finns så mycket mjölk kvar, men det märks väl. Endera tar det slut eller så säger llilleman ifrån när han inte vill ha mer. Vi får se som sagt.

Nu tillbaka till påsken. På långfredagen sken solen så jag J. och lilleman tog en promenad och hälsade på "supermormor" (dvs min mormor). Både dit och hem gick vi. Skönt med sol var det! På kvällen kom så syrran med familj och vi åt sen men väldigt god middag.
På påskafton var det dags för lite skoterutflykt. Elias första. Vädret var super. Vi åkte bara en liten bit ner på ån och Elias somnade i vagnen på skoterkälken och sov sedan största delen av dagen. Sammanlagt nästan fyra timmar! Han trivdes verkligen med att sova ute och till ljudet av skotrar och pratande människor runt omkring. Vi hade ju vår traditionsenliga fisketävling oss släktingar emellan, men tyvärr så uteblev fiskelyckan för alla utom för pappa så klart. Så han tog hem vinsten för både störst, minst och flest fisk(ar)! =P
Även på påskdagen så var det utflyktsdags. Inte lika tur med vädret, men solen tittade fram emellanåt och då blev det varmt vill jag lova. Elias sov mest hela tiden även denna dag. Hela tre timmar i sträck! Det har typ inte hänt sedan han var nyfödd. =) På kvällen så spelades det lite Wii och det var rätt kul att se pappa "in action". Eller om det var så mycket till action vet jag inte eftersom han envisades med att spela halv liggande!
På annandagen tog vi det rätt lugnt på förmiddagen och åt sedan lunch hos "Supermormor". Jag, Johannes, Elias, mormor och morfar gick både dit och hem. Var soligt och fint väder även denna dag. Efter att Elias sedan fått äta ordentligt med gröt hemma på Örtstigen så var det dags att åka hem till Övik igen. Han sov tills det att vi hade lite drygt fyra mil kvar hem. Vi stuvade då om i bilen, så att jag kunde sitta bak med honom och så gick även resten av hemresan bra.
Så nu sitter vi hemma igen och jag har lite uppackning kvar att göra. Ska väl försöka hinna med det under dagen.Borde städa lite också. Har sjukt mycket grus på golvet hemma, från barnvagnen. Besävrligt att inte behöva ha vagnen i lägenheten. Men det är ju där Elias sover om dagarna så.
Halv två ska vi också iväg på bvc eftersom det är dags för del två av vaccinationen. Får se hur det kommer att gå denna gång. Även en hälsokontroll ska göras, så vi ska träffa farbror doktorn idag också.
Solen skiner ute och det känns som vår i luften. Härligt! Blir nog en prommis i eftermiddag också (beroende på hur Elias känner sig efter sprutorna). Vi ska i alla fall ta vagnen till bvc hade jag tänkt.

Just nu sover lilleman och jag passar på att blogga. Börjar bli dags för lite lunch också. Sen ska jag lägga in de bilder som tagits under påskhelgen, så ska jag dela med mig av dessa till er sen.

Hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0