Härligt!

I natt fick jag sova alldeles själv, i datarummet på en madrass och jag behövde inte bry mig om att det finns en bebis som vaknar på natten och vill ha mat. För honom tog min älskade sambo hand om! (TackTackTack alskling för det!)
Nu vaknade jag ju ändå vid fem snåret av en skrikande bebis (trots öronproppar och stängd dörr), men det var skönt att inte behöva vara den som går upp och fixar käk, utan jag fick ligga kvar i sängen. Fick således sova i säkert fem timmar helt ostört i natt och det är verkligen underbart. Fick dessutom sovmorgon till kvart över nio. Wihoo! Det här ska vi göra om fler gånger! =) Nu är humöret betydligt bättre igen.
Fick förhöra mig om hur natten hade varit när jag vaknat och det verkar ha gått riktigt bra. Elias hade vaknat vid ett, men ville inte ha just någon mat, utan somnade igen utan att äta. Sen vaknade han igen vid fem då och var då vrålhungrig. Älskling som skulle fixa välling själv för första gången lyckades (som även jag gjorde förra helgen) ta grötpulvret istället för vällingpulvret, så det blev flytande gröt i flaskan istället. Men det gick ner alltihop (220ml) i en hungrig lilleman och det var ju tur det! Det är ju trots allt nästan samma sak, mild havrevälling och mild havregröt. ;-) Sen sov han snällt i sin säng fram till åtta ungefär. Inte illa!

Idag ska vi ta en promenad in till stan, handla lite kläder till Elias (och kanske en vårjacka till mig själv) och sen i eftermiddag är vi bjudna på middag hos Ullis och Benny. Det ska bli väldigt kul! (tack, tack för det!)

Blir nog en bra dag det här!

Kommentarer
Postat av: Ullis

Självklart!! Kul att bjuda på mat, och dessutom till en mamma som har fullt upp annars hela dagarna!! :)

2009-04-19 @ 13:19:20
URL: http://ull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0