Fikaträff!

Va roligt det var att få träffa alla mammor och deras bebisar. Elias var yngst av dem alla. De flesta var minst två månader äldre än honom, så de kunde ju sitta själva och leka men det gick bra ändå. =) Lilleman skötte sig exemplariskt, som vanligt. Han gillar verkligen att vara bland folk. En social liten kille helt enkelt. Skönt att kunna åka bort utan problem är det verkligen. =) Hoppas på fler träffar!
De senaste kvällarna har det gått bra att lägga lilleman igen. Han äter sin välling i sängen och sedan somnar han utan större bekymmer. Man kan få stoppa in nappen några gånger, men det tar sällan mer än ett par minuter innan han sover. Nu hoppas jag bara att det inte ska ändras bara för att jag skrivit det här. =P Han har också de senaste fyra-fem nätterna "bara" ätit en gång under natten. De senaste två nätterna runt ett-två tiden och sedan sovit fram till sex innan han vill äta igen och det är väldigt skönt. Numera får han ju en flaska välling på natten istället för att jag ammar och den brukar han svepa utan problem. Skulle jag amma honom så gissar jag på att jag skulle få mata honom fler ggr och det vill/orkar jag inte. Så välling får det bli. Det innebar ju också att han fortsätter att sova i sin säng hela natten och det är obeskrivligt skönt. Ryggen mår så mycket bättre nu, än när jag fick han honom sovandes brevid mig. Han kan fortfarande vakna nån gång till under natten, men går så att trösta och få att somna igen.
Någon gång efter att han ätit vid sex-tiden så brukar jag lyfta över honom till vår säng och så sover vi vidare där till åtta-halv nio på morgonen och det är väldigt skönt. Idag låg vi ända till kvart över nio! Allt har blivit så mycket bättre ändå sedan vi började ge honom mer att äta på dagarna och välling på kvällen/natten. Efter förra veckans gnäll är han nu tillbaka till sitt rätta goa' och glada jag igen. Han är så nöjd och på bra humör om dagarna. Härligt! Nu ska vi bara försöka få honom att somna runt sju-halv åtta snåret igen, efter att ett tag nu inte somnat förrän mellan halv nio och nio på kvällen. Ska försöka få honom att inte sova så mycket efter fyra på eftermiddagen, så ska det nog gå bra. Detta kommer nog inte att gå just ikväll, men sen så!

Nu har älsklingen precis vaknat efter att ha sovit i ca en timme och tjugo minuter i bilstolen. Han ska få lite extra mellis och sen ska vi nog ta en liten prommis om ett tag, så att han får den sömn han behöver under dagen. Blir ju lite omkastning i vanorna när man inte är hemma. Men det går bra det med!

Hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0