Birsta.

Det blev ett par timmar i Birsta för Elias och mig igår. Gick rätt bra, även om jag efter bara en timme ensam med honom trodde att det skulle gå käpprätt åt.. Men det ordnade upp sig som sagt och efter en hel portion gröt i bilen, så lyckades jag få lite shopping gjort. Till J's plånboks stora förtret. =P
Det var i alla fall skönt att få göra något annat, även om jag kan känna att mitt beslut om att följa med kanske inte var så genomtänkt. Med facit i hand, så hade det kanske varit bättre om jag stannat hemma, men nu är det som det är och jag ser ändå positivt på det i slutändan.

Till lite Elias-nyheter. Han sömn är lite upp och ner och imorse till exempel, så bestämde han sig för att det var dags att slå upp sina stora blå redan klockan sex. Vilket hans föräldrar inte riktigt uppskattade. Speciellt inte modern som fått ge lilleman mat X ggr under natten. Snark.. Men på det stora hela är det ändå rätt bra och jag har tillförsikt om att det kommer att bli ännu bättre framöver.
När det gäller mat så äter han numera en hel portion gröt när tillfälle ges. Han är ett riktigt matvrak vår son. =) Utöver det så har han fått prova på både blåbärspuré och Mango dito, men rätt positivt resultat. Har ännu inte spottat ut något. Nu är planen att övergå till att ge gröt till kvällsmål innan läggdags och att vid lunch ta och ge oss in på smakportioner av grönsakspuréer. Ska bli spännande att se hur det går..

Ska försöka filma lilleman lite idag och lägga ut det på bloggen sen.
Nu ska vi montera ihop en byrå!

Hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0