Vi kryper närmare..

Har varit utan tillgång till Internet ett tag, men nu kommer senaste uppdateringen!

Min graviditet
Uträkning utgår från dagens datum: Ons 1 okt 2008.
Din graviditet startade Lör 2 feb 2008.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Lör 16 feb 2008 (ägglossningen).
 
Du är på dag 243 av 280. (86,8%).
Du är i vecka 35.
Du har gått 34 fulla veckor och 4 fulla dagar (v34+4).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Fre 7 nov 2008
Du har 37 dagar kvar till förlossning.


Vecka 35 - 27 sep - 3 okt 2008
Kroppen: Om kvinnan fick instruktioner om att vila pga tidiga sammandragningar tidigare i graviditeten kan man nu pusta ut. Barnet anses nämligen ha goda chanser att överleva om det skulle födas. Det behöver oftast bara ligga i kuvös för att hålla värmen.

Barnet: Fingernaglarna har nu vuxit ut helt och hållet på barnet. Barnets benmärg börjar producera röda blodkroppar.


Så har jag idag varit hos barnmorskan igen:

Vikt: ingen viktkoll idag
Blodtryck: 115/75
Hb: inget värde denna gång
Blodsocker: 4,5
Sf-mått: 33 cm (+ två cm sen sist)
Urinprov: inga avvikelser
Hjärtljud: 160
Nästa möte: 17/10

Sist men inte minst, bilden!




Annars då? Tja i magen så lever det om som aldrig förr. Det är nog allt en riktig liten vilding som bor där inne! =P Skönt att h*n verkar må bra i alla fall. Tror till och med att jag kände att bebisen hade hicka för nån dag sedan. Har nog kanske kännt det någon gång innan också. Lite fränt. =) Just nu ligger bebben med huvudet neråt enligt barnmorskan och jag hoppas att det förblir så. Troligtvis bir det även så, eftersom 97% av alla bebisar lägger sig så innan det är dags. Men man vet ju aldrig.
Sen var det detta med klådan. Det blev ett läkarbesök tillslut och han trodde att det var graviditetsklåda jag drabbats av, så dagen efter fick jag ta leverprover. Har dock inte fått några provsvar än (de skulle komma förra veckan) och i dagsläget så väljer jag att tolka det som att det är goda nyheter. Det har i alla fall blivit bättremed klådan nu, som förflyttat sig till undersidan av fötterna och endast där. Dessutom så är klådan inte lika intensiv längre och på dagtid är den i stort sett obefintlig. Fortsätter det så, så ska jag nog stå ut.
I övrigt mår jag fortfarande bara bra. Känner av ryggen lite, men det är knappt nämnvärt. Är nog också lite svullen kring fotlederna, men det är inget som jag känner av eller besväras av. Så på det stora hela mår jag finfint och hoppas att det fortsätter hela vägen ut. Tänk att det bara är 37 dagar kvar.. Tiden går fort, trots att jag bara går omkring hemma och driver omkring. ;-)

Hörs!

Kommentarer
Postat av: emmiz

Gull magen!

Ååååå vad jag läntar tills hn tittar ut ;-)

kram på er*

2008-10-01 @ 18:05:24
URL: http://emmiz84.blogspot.com
Postat av: Sara

Mysigt måste det allt vara att de inte är så länge kvar innan ni har erat lilla mirakel hos er

kramiz

2008-10-01 @ 18:47:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0