Tråkigt!

Ja nu börjar jag faktiskt vara bra less på att bara gå hemma och inte ha något att göra. Det är så sjukt långtråkigt att det finns inte. Och ja, jag vet att jag troligtvis kommer att se tillbaka på den här persioden med längtan senare, men det är en klen tröst för mig just nu. För det är NU som jag har tråkigt.

Det mesta är fixat till bebisen och här hemma ser det för det mesta städat och fint ut. Har ingen att hälsa på eller som hälsar på mig. Jag sitter mest framför datorn hela dagarna och det börjar jag också vara riktigt less på. Sen så tycker inte min rygg riktigt om det heller efter ett tag. Men på tv'n finns det ju inget att se på dagarna, så vad gör man. Har gjort några tappra försök att läsa lite böcker, men lyckas inte hitta nån som fått mig att fastna och då går det trögt. Så är det nån där ute som sitter inne med lite bra boktips så tas dessa tacksamt emot.

Idag är det exakt en vecka kvar till beräknad födelse, men med den historik av barnafödande i min och sambons familj som jag tagit del av, så får jag nog räkna med att gå över tiden med minst en vecka = mindre kul. Men man vet ju aldrig, så jag får väl hoppas att inte blir så.

Det är i alla fall spännande och lite konstigt att gå omkring och vänta på något som man inte har en aning om exakt vad det är eller hur det kommer att kännas.. Märklig känsla, men det är ju samtidigt något som jag ser väldigt mycket fram emot. Jag känner mig inte alls nervös inför den stundande förlossningen, utan mer förväntansfull. Jag vet att det kommer att göra skitont, men det går ju över och belöningen som kommer ut sen kommer absolut att vara mödan värd. =)
Är så sjukt nyfiken på om det är en liten tjej eller kille som bökar runt där inne i min mage (tänkt att det faktiskt finns en helt färdig liten bebis där inne. Helt galet!). J. är ju helt övertygad om att det är en killem vilket jag fått uppfattningen om att de flesta tror. Själv har jag inte riktigt stark känsla för vad det kan vara, men på slutet har det mer känts som att det skulle kunna vara en liten tös. =) Det vore kul om ni få som läser min blogg ville lämna en kommentar om vilket kön ni tror att det är och gärna gissa på ett förlossningsdatum också. Kanske kan komma på ett pris till den som lyckas gissa rätt! =)

Ny uppdatering med magbild kommer imorgon!
Hörs!
/C.

Kommentarer
Postat av: Ullis

Hej bruden! Synd att jag har praktik nu, har så långa dagar, i vanliga fall slutar jag ju 12 eller 14, så då hade jag kunnat hälsa på dig! Både jag och Benny tror på en liten flicka, och eftersom det är vanligt att man går över så gissar vi på 10 nov, eftersom det är Bennys födelsedag! Hade ju varit skojsigt! Ha de bra!

2008-10-31 @ 21:20:23
URL: http://ull.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag tror att det kommer att bli en liten grabb som kommer den 11 november. Hoppas det inte går längre iaf... Ha det bra. Kram

2008-11-02 @ 19:31:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0