Bf idag - men var är min bebis?!

Ja, så var då dagen D här.Nu är graviditeten klar. NOLL dagar till beräknad förlossning. Dagen som vi har sett fram emot under hela graviditeten. Det där smått magiska datum som vi räknat dagarna till. Känns nästan lite konstigt att den dagen redan är här. Nu är jag ju som sagt rätt övertygad om att det inte kommer att ske något idag, men ändå. Nu KÄNNS det verkligen som att det kan ske när som helst, även om det inte finns några kroppsliga tecken på det. Så skumt det är att gå runt och vänta på något som jag inte vet vad det är. Hur kommer det att starta egentligen? Hur kommer det att kännas i kroppen? Hur lång tid kommer det att ta? Har ingen som helst aning. Men jag är väldigt spänd och nyfiken på det. Ser faktiskt fram emot att få känna att "Ja, nu har det startat. Nu har jag faktiskt värkar". Har ju hört så mycket om det.
Något som jag i alla fall vet är att jag ännu inte är ett dugg nervös eller rädd. Jag tycker bara att det känns spännande, trots att jag vet att det kommer att göra SKITONT. Och nu vill jag att vår lilla vilding till bebis ska komma ut och sluta försöka sticka ut sina kroppsdelar genom min mage. Det är faktiskt helt otroligt som det rör sig där inne. Överallt har jag ju läst att rörelserna blir mindre i takt med att utrymmet minskar, men det är information som inte gått fram till den lill* i min mage i alla fall! ;-) 


Min graviditet:

Uträkning utgår från dagens datum: Fre 7 nov 2008.
Din graviditet startade Lör 2 feb 2008.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Lör 16 feb 2008 (ägglossningen).
 
Du är på dag 280 av 280. (100%).
Du är i vecka 40.
Du har gått 39 fulla veckor och 6 fulla dagar (v39+6).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum idag
Du har 0 dagar kvar till förlossning.

Kom ut nu lilla älskling, vi längtar efter dig!

P.S Ny magbild kommer imorgon, om det inte hänt nått innan dess. Håll en tumme för att det har det! =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0