9 dagar!

Så har vi då haft vår lilla guldklimp hos oss i nio dagar och jag får säga att det går riktigt bra så här långt. Han är så snäll och på bra humör för det mesta. Han är väl inte överförtjust i att ligga på skötbordet alla gånger (mest när han ska bli tvättat i rumpan), men annars finns det inte så mycket som gör honom arg/ledsen. Han har haft lite problem med magen de senaste dagarna och det gör att det tar lite längre tid att få honom att komma till ro och somna, men när han väl gör det så blir det i alla fall några timmar på raken som han sover och det är väldigt skönt.
För egen del så känner jag väl av att jag inte får sova så mycket som jag vill, men för det mesta så går det också bra. Humöret är ju också lite svajigt av och till och det är lite jobbigt, men det blir förhoppningsvis bättre snart.
Sen så är jag otroligt glad över att få ha Johannes hemma så här från början. Han är verkligen ett ovärderligt stöd för mig och har gjort omställningen till att vara förälder betydligt lättare. Hur det sen ska gå nästa vecka, när bara jag och lilleman ska vara hemma, det återstår att se..

Frågan är om jag egentligen förstått vad det är som har hänt och vad vi har gått igenom. Vi är numera föräldrar, en mamma och en pappa och det tar tid att vänja sig vid den tanken. Vi är numera ansvariga för en liten människas liv, som helt och fullt litar på oss. Det känns spännande och lite skrämmande på samma gång. Det kommer ju alltid lite tankar på om man verkligen är och kommer att vara en bra förälder. Men samtidigt så inser jag ju att det bara är att göra sitt bästa och lite på att jag/vi vet vad som är bäst för min/vår son. Instinkterna finns ju där. Sen så tycker jag också att det är skönt att jag har lite erfarenhet med mig i bagaget iom att min syster har tre barn som jag tagit hand om en hel del. Visst är det annorlunda när det är ens egna barn, men det känns tryggt att veta att en held del kunskaper redan finns. Så jag kan känna mig rätt trygg trots allt.

Just nu så sover min älskling och det är svårt att låta bli att stå och bara titta på honom hela tiden. Han är ju så fin! OCh så ser han så otroligt trygg och mysig ut när han sover. Så lugn och fridfull..
Vårt underverk..


Kommentarer
Postat av: ullis

hi hi... åh han var ju så himla söt!

2008-11-18 @ 21:53:13
URL: http://ull.blogg.se/
Postat av: camilla

Grattis grattis grattis!! Det är ju fantastiskt, ni har tillverkat ett nytt liv, en ny människa! Jag är så glad för er skull! Kraaaaaaaaaaaaaam! :)

2008-11-21 @ 22:41:01
URL: http://camillasboklada.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0