19 dagar!

Tiden går och lilleman växer så det knakar. Eller nja, inte riktigt. Men vi var till bvc idag och nu har han ökat i vikt från 3400g, som han vägde ca en vecka efter förlossningen, till dagens 3855g. På längden hade han ökat två cm, från 51 till 53cm. Skönt att han verkar få den mat han behöver i alla fall. även om det har verkat lite dåligt med den varan på sista tiden. De senaste dagarna har Elias varit missnöjd mest hela tiden och det är svårt att få honom att komma till ro och somna, framförallt på kvällen. Jag tror att han inte blir riktigt mätt och funderar på att ge honom lite ersättning också och se om det gör någon skillnad. Sen har han ju varit väldigt bubblig i magen sedan han föddes och bvc-sköterskan tyckte att vi skulle köpa magdroppar och ge honom, så kanske magen blir bättre också. Det kan ju vara den som spökar för honom. Det skulle vara så skönt om han kunde bli på bättre humör, så att jag slipper bära på honom så mycket (gör ont i armarna). Ska ändå investera i en bärsele så att jag kan få ha händerna fria.
Annars börjar jag mer och mer sjunka in i rollen som mamma. Det känns bättre och bättre för varje dag, även om jag har mina "down perioder". Vill inte ljuga och säga att det hela har varit en dans på rosor så här långt, för så är det inte och inte har jag känt den där stora glädjen infinna sig ännu. Men jag älskar min son mer än något annat (eller ja, min sambo kommer på delad första plats) och kan så sakterliga känna glädjen växa för varje dag.  Jag ska nog ta mig ur det här jag också. =) Tur att det finns kloka människor att prata med när det behövs och att känna stöd på håll räcker långt det med.

Nu ska jag ta och fixa lite här hemma medan lilleman sover. Imorgon kommer mormor och morfar för att se sitt senaste barnbarn och så är det ju första advent på söndag. Snart jul.. Mysigt!

Puss och kram från Camilla & Elias

Kommentarer
Postat av: Syrran

Tack! kramar

2008-11-28 @ 12:36:57
Postat av: ullis

Absolut, jag kommer! :P Vi har det jättelugnt nu till veckan, så jag hör nog av mig! ;)

2008-12-05 @ 17:03:11
URL: http://ull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0