Läkarbesök.

Det var ett tag sedan jag uppdaterade min blogg upptäckte jag. Men det kan ju bero på att det inte händer så värst mycket just nu. Har klarat av inskrivningen, men det har varit lite problem med ett blodprov (som jag fick ta kompletterande av) och nu väntar jag nervöst på beskedet av det. Hoppas verkligen att det inte ska vara nått fel på det..
Idag var jag så på mitt första läkarbesök. Hon kollade att livmodern verkade vara den storlek som den skulle (och det var den) och så fick jag lyssna på hjärtat. Det var riktigt mysigt att få höra. Nu vet jag i alla fall att det är något som lever där inne i magen (och som förhoppningsvis mår bra). =)
Nu har jag ju dessutom klarat mig förbi den där kritiska vecka 12 och det känns skönt! Är i vecka 13 nu (12+5). Så nu är det bara att hålla tummen för att det ska gå bra resten av graviditeten också..
Det finns trots allt en massa oro i mig. Mängder av tankar som snurrar runt i huvudet, på allt som kan gå fel. Det är så lätt att ta till sig allt negativit och glömma bort det som är positivt. Men jag försöker!
Annars snurrar väl allt på som vanligt. Skönt att våren äntligen verkar vara här på allvar. Kunde gå runt i t-shirt för ett par dagar sedan. Underbart! Sen har jag äntligen fått tid hos sjukgymnasten (jippie!). Ska få gå dit idag och då kanske jag kan få komma igång på allvar med det också. Så får vi se vart det slutar.
Måste bara få säga att det tyvärr verkar som att jag kanske lider av pollenallergi. Vore just snyggt det! =(
Dags att börja fundera på lite lunch!
Later!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0