Uppdatering!

Var ju på bvc med lilleman igår. Vägde och mätte, samt att farbror doktorn tittade på honom. Han har på 18 dagar växt en halv centimeter och ökat i vikt med ungefär 900 gram! Så nog får han i sig tillräckligt med mat, mammas lilla fis. Och det känns bra att veta. Bara han kunde få ordning på lillmagen sin, så skulle allt vara frid och fröjd. Vill ju börja så smått med att introducera lite rutiner vid läggdags och att han ska kunna somna själv i sin egen säng, utan att bli buren i selen eller bli vaggad. Försöker dock sluta att vagga honom, även om han sitter i selen. Vill inte att han ska bli van med det. Men det känns som sagt rätt meningslöst att försöka få honom att sova själv innan magen är i sin ordning.
En sak som är lite störande nuförtiden, när lillfisen vaknar under natten, är att han ligger och "krystar" högljutt brevid mig, vilket gör det i stort sett omöjligt för mig att sova. Och detta kan han hålla på med en bra stund. Har ingen aning om vad det beror på, men gissar att det kan ha med magen att göra. Hoppas i alla fall att det går över snart.

Sen vill jag bara berätta att jag blev väldigt glad i morse när jag fick min son att le emot mig, bara av att jag låg och pratade lite med honom medan vi låg kvar i sängen. Det värmde gott i mammahjärtat kan jag lugnt påstå. Han är för underbar min lilla älskling!

Nu är det dags för lunch!
Kramar från C. & E.

Kommentarer
Postat av: Johannes

Ni är för underbara mina två älsklingar =)

2008-12-17 @ 13:38:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0