Sex veckor och snart är det jul!

Veckorna rullar på så smått och snart är det ju dessutom jul. I år blir det så att vi stannar kvar i Övik på julafton och åker hem till min släkt på juldagen och stannar där ett tag. Första gången som jag inte kommer att vara hemma på jul. Kommer så klart att kännas annorlunda, men det blir säkert bra det med.
Den senaste veckan har det för det mesta gått bra med lilleman, men han har varit lite grining och kinkig emellanåt, men har läst att det kan bero på att han har en tillväxtperiod just nu. Han har ju också fortfarande lite problem med magen då och då, så det påverkar ju så klart humöret. I alla fall så sover han för det mesta bra på nätterna, fortfarande i sin egen säng från början och ibland 4-5 timmar i sträck. Det tackar hans lilla mamma väldigt mycket för! Annars så tycker jag nog att han är glad och nöjd för det mesta.
Det går bra för oss att vara hemma på dagarna, men jag ser fram emot att sen efter jul hitta lite aktiviteter som vi kan göra tillsammans. Skönt at få göra något annat också.
Har dessutom två gånger sedan Elias föddes, lämnat bort honom några timmar hos farmor och farfar och det har varit väldigt skönt måste jag säga. Förstår inte dem som inte klarar av att göra det. Visst vill jag också vara med honom mycket, men det är skönt att få sakna honom lite också och sen när man kommer tillbaka så är det ännu roligare att träffa honom igen. Sen så mår man ju själv lite bättre också efter att ha fått lite tid för sig sjäv.
Alla julklappar är nu i helgen fixade också, så nu kan man andas ut. Några kvar att slå in, men sen är allt klart! Ska bli kul att se vad Elias kommer att få för julklappar. Vi har inte köpt något till honom. Det känns lite onödigt. Han är ju inte medveten om vad jul är och sen så köper vi ju grejer till honom ändå. Då blir det ju annorlunda nästa år. Då ska vi se till att ha en gran också. Det blir kul det!
Men nu väntar först denna jul och jag skulle inte tro att jag kommer att skriva nått mer innan dess. Så därför vill jag och Elias passa på att önska mina enstaka läsare en riktigt God Jul!

Julkramar från C. & E.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ha en riktigt god jul! kram Jenny

2008-12-22 @ 08:59:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0