Fyra veckor, en månad.

Ja tiden går får jag säga. Igår blev lillprinsen fyra veckor gammal och imorgon blir han en månad (om man går efter datum istället). Dagarna rullar på här hemma, jag gör vad jag kan för att få tiden att gå. Försöker att hinna med att vila och även stöka på lite här hemma under de stunder på dagen då lilleman sover. Vilket han oftast gör medan han sitter i selen. På eftermiddagarna brukar vi gå en sväng med vagnen, så att han får sova lite längre tid och samtidigt få lite frisk luft. Har jag sen tur så fortsätter han att sova efter att vi kommit in. Vilket han gör nu til exempel och det är skönt! =)
Elias har varit lite grinig från och till den senaste tiden, gnäller och är missnöjd. Jobbigt är det, speciellt på kvällstid när Elias lilla mamma vill sova. Jag missstänker att det är så att han inte får tillräckligt med mat och pga det så sover han heller inte som han ska och vem blir inte grinig då? Så nu är min prioritet att få honom att bli mätt varje gång han äter och därefter se til att han sover ordentligt. Då bore vi förhoppningsvis kunna få bukt med problemet. Ska ge honom lite ersättning efter att han ammat, vid varje måltid eftersom jag tror att jag inte har tillräckligt med mjölk för att han ska bli mätt.
Sen har han ju lite problem med magknip ibland, men det är hanterbart. Det är i alla fall tur att jag får sova så pass bra som jag får varje natt, vilket gör att jag kan känna mig rätt utsövd varje dag. Då går det betydligt bättre att hantera en gnällig lite son.
Men trots problemen vi har (som faktiskt är rätt små) så är han den sötaste lilla bebis jag har sett och jag skulle inte vilja vara utan honom. Min lilla familj är det bästa som finns och jag älskar dem över allt annat!

Nu verkar det som att lilleman tänker vakna snart, så då ska jag gå och förbereda lite ersättning.
Hörs!

Kommentarer
Postat av: Ullis

Tja! är du hemma på måndag? Jag är nämligen ledig, tänkte komma hälsa på er...

2008-12-13 @ 23:43:23
URL: http://ull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0