Fem veckor

Blev lillprinsen igår. Imorgon ska vi till bvc igen. Träffa farbror doktorn och även se om han växer som han ska. Blir spännande att se hur mycket han gått upp i vikt och om han växt nått på längden. Tycker i alla fall att det märks att han utvecklas mer och mer. Han är mer vaken och alert. Hänger med lite mer i vad som händer. Ler och ger ifrån sig mer och mer "bebisljud", vilket är såå gulligt att höra. Det märks att han är mer nöjd nu och det går att lägga ifrån sig honom utan att han börjar gråta på en gång. Istället ligger han nöjd och "pratar" lite med sin omgivning. Tycker även att han sover ännu lite bättre nu. Har några nätter sovit i mer än fyra timmar mellan måltiderna. Dessutom har han börjat sova i sin egen säng igen, de första timmarna av natten och det är såååå skönt för egen del. Det som fortfarande är besvärligt är att han får magknip lite nu och då. Detta kan leda till att han inte sover lika länge på mornarna till exempel = tröttare mamma. Sen kan han även få ett "anfall" när vi är ute med vagnen och det är lite jobbigt när vi är en bit hemifrån och han helt plötsligt blir helt hystersik och otröstlig.. Men det blir ju förhoppningsvis snart bättre med det också.
Det känns verkligen som att det går åt rätt håll och det är skönt. Nu börjar dessutom de rätta känslorna att infinna sig mer och mer och jag känner mig gladare och dagarna (eller framförallt nätterna) känns inte särskilt jobbiga att handskas med. Har lite svårt att hantera hans hysteri-anfall och vill då oftast typ slänga ut honom från balkongen iren  frustration (något jag så klart ALDRIG skulle göra), men annars känner jag mig rätt trygg och säker i min roll som mamma. Känner att jag kan hantera det mesta på bästa sätt och det känns verkligen otroligt bra. Bättre än jag hade kunnat föreställa mig att det skulle kännas.
Sen vill jag återigen påpeka vilken bra uppfinnig selen är och den är min räddning varje dag. Han somnar i stort sett alltid när han sitter i den och det är underbart. Så fort han dessutom blir bättre i magen och då mindre orolig, så kommer jag säkert att kunna lägga ner honom när han somnat och på så sätt få vara helt "fri" för en stund. Visst är det roligt vilka saker man numera kan se fram emot!

Nu ska jag försöka ta och strukturera upp resten av dagen och lite av veckan, så att jag har koll på vad som behöver göras. Har bland annat lite julklappar som ska fixas med. Så nu slutar jag för denna gång!

På återskrivande!
Kram från Camilla och Elias

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0