Händer..

Frågan är om det händer något med magen överhuvudtaget. Tycker själv inte att den växer så mycket, men rätt som det är så smäller det väl till! =P Huvudsaken är i alla fall att h*n mår bra därinne och det verkar h*n verkligen göra. Det lever om som bara den varje dag och mest så klart vid sängdags. Nu har det till och med blivit så att lillskrutten verkar tro att min kissblåsa är en fotboll som man ska sparka på, för nu är jag tvungen att kissa x antal gånger varje kväll/natt. För ett tag sen var jag faktiskt tvungen att gå på toaletten sex eller sju gånger på en timme! Inte så kul. Speciellt inte när det gör så att man inte kan sova och ska upp tidigt nästa morgon för att jobba. Men, i slutänden är det ju värt det trots allt. =)

En annan graviditetskrämpa som jag börjat märka av är att vaderna krampar mitt i natten. Det är en väldigt lustig känsla att vakna av att det gör ont i vaderna. Som tur är går det över rätt snabbt. Jag ska ju inte klaga så mycket, hittills har jag ju klarat mig oförskämt bra genom den här graviditeten. Mår för det mesta hur bra som helst och njuter mest av att vara gravid. Något som däremot verkar ha försvunnit är tröttheten. Åtminstone nu på kvällarna när det är tänkt att man ska sova. Förut var jag ju rätt trött och somnade runt halv elva-elva snåret. Den tiden verkar tyvärr vara förbi nu. Synd..

Har nu äntligen slutfört projekt måla spjälsäng. Den blev ljusgrå istället för vit och det är jag nöjd med. Jag var lite slarvig som inte orkade fixa till den innan jag började måla, men så här efteråt blev det bra ändå tycker jag. Det är trots allt en väldigt gammal säng. Igår inhandlades även ett spjälsängsskydd, så nu ser den riktigt fin ut. Bara sängkläder som saknas. Ja också en mysig liten bebis också som ska ligga i den.

Har nu klarat av mina fyra veckor som semestervikare på Ica Östra och det känns väldigt bra. Det har varit slitigt, men också rätt kul att jobba heltid. Tiden har runnit iväg rätt fort tycker jag. Nu ska jag få vara ledig i åtta dagar innan sex dagars arbete väntar igen och sen har jag inget mer schema klart. Så efter det får jag jobba när det finns tider och som jag känner att jag orkar med. Är ju trots allt gravid i vecka 28 och mindre lär jag ju inte bli om magen i alla fall! ;-)
 Nu ska jag bjuda på en magbild som togs i går, alltså när jag gick in i vecka 28:




 På återhörande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0